ads

مجاهد: شورای امنیت باید از تبلیغات منفی علیه افغانستان دست بردارد

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی امارت اسلامی، گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را رد کرده و گفته است که این شورا برنامه‌ی منظمی را برای بدنام‌ ساختن امارت اسلامی، روی دست گرفته است.

نویسنده: Jamshid Mujadedi
12 دلو 1402
مجاهد: شورای امنیت باید از تبلیغات منفی علیه افغانستان دست بردارد

در گزارش شورای امنیت آمده است که القاعده، رابطه‌ی نزدیک با امارت اسلامی دارد و هشت مرکز آموزشی جدید در افغانستان ایجاد کرده است.

اما ذبیح‌الله مجاهد، به کلید می‌گوید که القاعده، در افغانستان حضور ندارد.

او تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد، باید از تبلیغ منفی علیه افغانستان، دست بردارد:” از آدرس شورای امینت برای بدنام ساختن امارت اسلامی، یک برنامه‌ی منظم آغاز شده است، متاسفانه اعضای شورای امینت هم اجازه چنین کاری را می‌دهند”.

مجاهد، از اعضای شورای امنیت که روابط خوب با امارت اسلامی دارند، خواست که اجازه ندهند تا ازحیثیت این شورا سوءاستفاده شود.

در همین حال، شماری از مبصرین نظامی می‌گویند که شورای امنیت به‌عنوان یک مرجع معتبر، باید برای اثبات ادعایش در این زمینه، اسناد ارائه کند.

یوسف امین‌زازی؛ مبصر نظامی می‌گوید:” 45 سال است که از حضور القاعده در افغانستان سخن زده می‌شود، درحالی‌که تمویل‌کننده‌ی این گروه‌ها مردم افغانستان نه، بلکه آنان ازسوی برخی کشورها تمویل شده‌اند، باید بگویم که برخی کشورها تحت این نام برای منافع شان استفاده می‌‌کنند.”

اما امارت اسلامی برای جلوگیری از تبلیغات منفی، باید چه اقداماتی را روی دست گیرد؟

عبدالجمیل شیرانی؛ مبصر سیاسی در این مورد می‌گوید:” دپلوماسی قوی نیاز است تا امارت اسلامی از راه دیالوگ و گفت‌وگو کشورهای منطقه وجهان را قناعت دهد که هیچ گروهی به شمول القاعده، در افغانستان فعالیت ندارد، امارت اسلامی باید یک سیاست متوازن را پیش گیرد ونباید با هیچ کشوری در تقابل قرارگیرد.”

این در حالی‌ست که چین؛ عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار افزایش تعامل جامعه‌ی جهانی با امارت اسلامی شده است.

وانگ وین‌بن؛ سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی چین، در یک نشست خبری گفته است که جامعه‌ی جهانی به‌خاطر تشویق مقام‌های کنونی افغان برای پاسخ‌گویی به نگرانی‌های بین‌المللی، باید تعامل با امارت اسلامی را افزایش دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA