ads

راه‌اندازی  274 پروژه درسمنگان طی یک سال

مسئولان ریاست انکشاف دهات در ولایت سمنگان می‌گویند که طی یکسال گذشته 274 پروژه کوچک و بزرگ در این ولایت راه‌اندازی شده که کار بیشتر آنها تکمیل شده است. این پروژه‌ها شامل ساخت پل و پلچک، کانال‌های آب، دیوارهای استنادی و شبکه‌های آبرسانی است که با هزینۀ 445 میلیون افغانی تکمیل ویا در حال تکمیل شدن است.

عبداللطیف سهاک
2 دلو 1402
راه‌اندازی  274 پروژه درسمنگان طی یک سال

طی یکسال گذشته در ولایت سمنگان نزدیک به 300 پروژه انکشافی کوچک و بزرگ راه‌اندازی و به بهره برداری سپرده شده است.

به گفتۀ مسئولان ریاست انکشاف دهات ولایت سمنگان این پروژه‌ها شامل ساخت پل و پلچک، کانال‌های آب، بندهای کوچک، ساخت جاده و دیوارهای استنادی است که طی یک سال گذشته کار برخی از آنها تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است.

اختر محمد مصباح، رییس انکشاف دهات ولایت سمنگان می‌گوید که با تکمیل کار این پروژه‌ها که در ولسوالی و داخل شهر ایبک مرکز سمنگان راه‌اندازی شده بود، مشکلات 50 هزار خانواده در این ولایت حل شده است.

“ریاست انکشاف دهات ولایت سمنگان طی یکسال گذشته با هزینه 445 میلیون افغانی 274 پروژه انکشافی را راه اندازی کرده که از جمله آن 263 پروژه به بهره برداری سپرده شده و کار بالای 11 پروژه دیگر جریان دارد.”

مسئولان شرکت‌های قراردادی این پروژه‌ها نیز از تکمیل کردن کار اطمینان داده و می‌گویند که با این پروژه‌ها صدها تن مصروف کار شده و روزانه از 300 تا 400 افغانی مزد می‌گیرند.

انجینر رحیم‌الله افغان، مسئول یکی از شرکت‌های قراردادی می‌گوید:”پروژۀ ما ساخت چهار و نیم کیلومتر سرک بود که به تعداد 500 تن در این پروژه با ما کار می‌کردند.”

احمد زبیر، انجینیر یک شرکت قراردادی دیگر می‌گوید که بودجه پروژه زیرکار او، از جانب ملل متحد پرداخت شده است.

“ما در پروژه خود 130 تن را مصروف کار کردیم که بودجه آن توسط بخش انکشافی ملل متحد یا UNDP پرداخت می شد.”

سمنگان در شمال افغانستان یکی از ولایت‌های زراعتی و مالداری می‌باشد، اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر وضعیت اقتصادی مردم در این ولایت وخیم شده و شمار زیادی از مردم با بیکاری روبه‌رو هستند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA