ads

بازماندگان حمله پلخمری خواهان تامین امنیت مساجد

شماری از شهروندان و بازماندگان قربانیان حمله پلخمری با ابراز غم و اندوه برای قربانیان این رویداد، از امارت اسلامی می‌خواهند که امنیت مساجد و تکیه‌خانه‌های اهل تشیع را تامین کند. از سوی دیگر مسولان امینتی می‌گویندکه تدابیر بیشتری برای تامین امنیت این مساجد اتحاذ خواهند شد و دیگر چنین حمله‌هایی رخ نخواهد داد.

عتیق الله رحیمی
24 میزان 1402
بازماندگان حمله پلخمری خواهان تامین امنیت مساجد

به دنبال حمله انتحاری بر مسجد امام زمان در شهر پلخمری؛ مرکز ولایت بغلان شماری از شهروندان و اعضای خانواده‌های قرنیان این رویداد، می‌گویند که پس از این حمله به مساجد می‌روند و در مراسم مذهبی اشتراک می‌کنند، اما نه با خاطر آرام.

آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که در رابطه به تامین امنیت شهروندان، تدابیر بیشتری اتحاذ کرده و مسئولیت خود را ادا کند.

احمدالله، که برادرش را در این حمله از دست داده، می‌گوید که  یک سال شده بود که برادرش نامزد شده بود و نان‌آور خانواده شش نفری نیز بود.

“این حمله بالای روحیه مردم تاثیر منفی گذاشته است. مسجد محل عبادت است، هراسی از رفتن به مسجد نداریم، اما از مسئولان امنیتی می‌خواهیمکه در تامین امنیت مساجد توجه داشته باشد. نه تنها مساجد اهل تشیع، بلکه امنیت مساجد اهل تسنن را نیز بگیرد، زیرا برادران اهل تسنن ما را نیز در مساجد مورد حمله قرار داده‌اند.”

سیداحمد که در این حمله انتحاری دو نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داده، می‌گوید که یکی آنان سیدجاوید و دیگرش سیدحسام نام داشت.

او می‌افزاید که هردو نفری که جان باخته‌اند، زن و فرزند داشتند و هرکدام نان آوران خانواده‌های شان بودند.

“تنها برای ما نه، بلکه برای همه نگران کننده است. طبعا روحیه همه آسیب می‌بیند. همه نگران هستیم که فردا بازهم چینن حادثه‌ای رخ ندهد، اما  فامیل‌های داغدار بیشتر  نگران می‌شوند. مسجد عبادتگاه است، نمی‌شود که به‌خاطر حملات دشمنان، از رفتن به آن منصرف شویم. خواست ما از امارت اسلامی این است که اجازه ندهد در آینده چنین حمله‌ها صورت بگیرد.”

در همین حال مسئولان امنیتی می‌گویند که تدابیر بیشتر امنیتی برای مساجد اهل تشیع و دیگر مساجد اتحاذ خواهد شد و آنان نباید نگرانی داشته باشند.

بسم‌الله حبیب، معاون سخنگوی وزارت امور داخله گفت:”ما به همه هموطنان اطمینان می‌دهیم که امنیت شان تامین می‌شود و دشمن در بعضی نقاط که کار خصمانه انجام می‌دهد، دلالت بر این نمی‌کندکه ناامنی در کشور به وجود آمده باشد. کسانی‌که این عمل فجیع را انجام دادند، تحت پیگرد نیروهای امنیتی قرار دارند و به زودی گرفتار خواهند شد.”

در همین حال مسئولان قومندانی امنیه بغلان نیز اطمینان می‌دهندکه چنین حمله‌ها دیگر تکرار نخواهد شد، زیرا نیروهای امنیتی تدابیر بیشتری را اتحاذ کرده‌اند.

مولوی شیراحمد برهانی، سخنگوی قومندانی امنیه بغلان می‌گوید:”عاملین این رویداد گرفتار خواهند شد و به تمام شهروندان اطمینان می‌دهیم که چنین حملات تکرار نمی‌شود. به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که چنین حملاتی را تکرار کند.”

روز جمعه( ۲۱ میزان) یک حمله انتحاری در میان نمازگزاران در مسجد امام زمان در شهر پلخمری؛ مرکز ولایت بغلان صورت گرفت که مسئولان امنیتی در مراحل ابتدایی شمار جان باختگان این رویداد را هفت نفر اعلام کردند.

اما با گذشت زمان گواهان رویداد شمار کشته‌شدگان را بیش از 30 تن و زخمی شدگان را 40 تن گزارش کردند.  

مسئولیت این حمله را گروه داعش برعهده گرفت و شورای امنیت سازمان ملل متحد آنرا محکوم کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA