ads

بازداشت بیش از 700 تن در پیوند به جرایم در بلخ

مسئولان در قوماندانی امنیه ولایت بلخ از بازداشت بیش از هفت‌صد تن در پیوند به جرایم مختلف در شش ماه گذشته خبر می‌دهند. به‌گفتۀ آنان افراد بازداشت شده متهم به سرقت، انجام کارهای نامشروع، اختلال نظم عامه و دگیر کارهای غیر قانونی می‌باشند.

عبداللطیف سهاک
15 میزان 1402
بازداشت بیش از 700 تن در پیوند به جرایم در بلخ

مسئولان امنیتی در ولایت بلخ در یک نشست خبری اعلام کردند که نیروهای امنیتی در شش ماه گذشته بیش از هفت‌صد تن را در پیوند به جرایم جنایی و دیگر کارهای غیر قانونی بازداشت و به پنجه قانون سپرده‌اند.

 امیرالحق طیب، مدیرعمومی مبارزه با جرایم جنایی قومندانی امنیه بلخ گفت:”در شش ماه گذشته 718 تن را در پیوند به 378 قضیه به اتهام جرایم قتل، دزدی، قمار، استفاده از مشروبات الکلی، فساد اخلاقی و سرقت وسایط و خانه‌های مردم، بازداشت کرده‌ایم.”

به گفتۀ این مسئولان، در تازه‌ترین مورد یک گروه بیست نفری که زنان نیز در آن شامل می‌باشند، در پیوند به قتل، سرقت، رشوت و فساد اخلاقی بازداشت شده‌اند.

محمد آصف وزیری، سخنگوی قومندانی امنیه بلخ در این کنفرانس گفت:”نزد این مجرمین سلاح و وسایط سرقت شده نیز وجود داشت که پس از گرفتاری آنان، به دست پولیس افتاده است.”

درهمین حال برخی از باشندگان بلخ اظهار امیدواری می‌کنند که این بازداشت‌ها بتواند در جلوگیری از جرایم مؤثر واقع شود.

فهیم حقبین، یکی از باشندگان ولایت بلخ می‌گوید:”در این اواخر موترهایی در شهر گردش کرده و از مردم سرقت می‌کنند. درخواست ما از قومندانی امنیه این است که جلو دزدان را بگیرد.”

با این حال مسئولان امنیتی وعده می‌سپارندکه به هیچ فرد یا گروهی اجازه برهم زدن امنیت را نمی‌دهند و کسانی‌که دست به کارهای غیر قانونی بزنند، بازداشت شده و به کیفر خواهند رسید.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA