ads

آغاز کار چهار پروژه انکشافی در هرات

شاروالی هرات از آغاز کار چهار پروژه انکشافی با هزینه بیش از 360 ملیون افغانی در این ولایت خبر می‌دهد. مسئولان این ادراه می‌گویند که این پروژه‌ها شامل عقب نشینی و قیرریزی سرک‌ها، ساخت کانال و گلدان‌های سرک‌ها می‌باشد.

رقیه حسینی
12 میزان 1402
آغاز کار چهار پروژه انکشافی در هرات
عکاس: رقیه حسینی

مسئولان شاروالی هرات می‌گویند که چهار پروژه انکشافی به ارزش بیش از 360 ملیون افغانی در نقاط مختلف این ولایت آغاز شده است. به گفتۀ آنان، این پروژه‌ها شامل عقب نشینی و قیرریزی سرک‌ها، ساخت کانال‌ها و فضای سبز در داخل شهر می‌باشد.

محمد ناصر آرمل، سخنگوی شاروالی هرات می‌گوید که این پروژه‌ها در مدت 180 روز تکمیل و به بهره برداری سپردی خواهد شد.

“در میان پروژه‌های که ریاست شاروالی هرات در نواحی پانزده‌گانه این شهر روی دست گرفته، چهار پروژۀ توسعوی قرار دارد. خوشبختانه کارهای ابتدایی این پروژه‌ها آغاز شده و فعلا در جریان است.”

در همین حال شماری ازباشند‌گان هرات از این اقدام شاروالی استقبال کرده و خواهان عملی شدن پروژه‌های انکشافی بیشتر در این ولایت هستند.

ابراهیم حیدری، یکی از باشند‌گان هرات می‌گویدکه در گذشته مردم به‌دلیل خرابی سرک‌ها با مشکلات فراوانی مواجه بودند.

“به دلیل خرابی سرک‌‌ها، در فصل زمستان مردم با بسیار سختی از سرک‌ها رفت و آمد می‌کردند و مشکلات بسیار زیادی داشتند. با ساخته شدن سرک‌ها سهولت زیادی برای مردم به وجود می‌آید.”

ناصر ظاهر، دیگر باشنده هرات می‌گوید:”پروژه عقب نشینی سرک، در حدود بیست سال است که رویدست قرار دارد که خوشبختانه در این اواخر این کار آغاز شد و تمام مردم با این کار موافق هستند. انشاءالله که به رشد، ترقی و آسود‌گی مردم تمام شود.”

از سویی هم برخی از آگاهان تاکید دارندکه از روندکاری این پروژه‌ها باید به‌گونۀ جدی نظارت شود و نیاز است پروژه‌های بیشتری در هرات روی دست گرفته شود.

علی‌احمد محمدی، یکی از استادان پوهنتون هرات می‌گوید:”اگر نظارت افراد متخصص در زمان عملی شدن پروژه‌ها وجود نداشته باشد، هزینه‌های زیادی به مصرف می‌رسد، اما کارآن طوری پیش برده خواهد شد که اصلا ارزش نداشته باشد.”

براساس معلومات مسئولان در شاروالی ولایت هرات، حدود 109 پروژه کوچک و بزرگ، با هزینه 1 ملیارد افغانی در سال روان خورشیدی در ولایت هرات عملی خواهد شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA