ads

جاده مزارشریف- دره صوف ترمیم می‌شود

ریاست فواید عامه  ولایت بلخ از آغاز کار ترمیم جاده مزارشریف- دره صوف خبر می‌دهد. به گفتۀ مسئولان این ریاست قرار است ۵۰ کیلومتر این جاده ترمیم و ۱۰۰ متر دیوار استنادی نیز در کنار آن ساخته شود. باشندگان ولسوالی شولگره ولایت بلخ از آغاز ترمیم این جاده استقبال کرده و می‌گویند درصورتی‌که این جاده امسال ترمیم نشود، آنان با مشکلات فراوان روبه‌رو می‌شوند.

عبداللطیف سهاک
9 میزان 1402
جاده مزارشریف- دره صوف ترمیم می‌شود

کار ترمیم جاده مزارشریف دره صوف با هزینه ۵۰ میلیون افغانی از سوی ریاست فواید عامه ولایت بلخ آغاز شده و قرار است تا چهار ماه دیگر تکمیل شود.

محمد اکبرفیاض، رییس فواید عامه ولایت بلخ می‌گویدکه قرار است در کنار ترمیم این جاده، 100 متر دیور استنادی نیز به هدف جلوگیری از تخریب آن اعمار شود .

“بودجه ترمیم این جاده از جانب امارت اسلامی پرداخت شده و هیچ کشور و نهاد خارجی در این زمینه کمک نکرده است. مسؤلان امارت اسلامی تلاش می‌کنند تا برای کشورکار کنند. “

در همین حال نورالهادی ابوادریس، معاون والی بلخ با تاکید بر کیفیت این کار می‌گوید:”شرکتی که این کار را قرارداد نموده، باید کار را با کیفیت تکمیل نماید، چون ترمیم جاده‌ها منفعت مردم بوده و خداوند(ج) برای شرکت قراردادی اجر بیشتر خواهد داد. “

از سوی دیگر انجینرحبیب الله امیری، یکی از مسؤلان شرکت قراردادی وعده می‌دهدکه به کیفیت کار توجه جدی صورت خواهد گرفت.  

“ما تمام بخش‌های تخریب شده جاده را تا بازار ولسوالی شولگره ترمیم می‌کنیم که شامل اعمار 100 متر دیوار استنادی نیز است.”

برخی از باشندگان ولسوالی شولگره ولایت بلخ از آغاز ترمیم این جاده استقبال کرده و می‌گویند درصورتی‌که این جاده امسال ترمیم نشود، آنان با مشکلات فراوان روبه‌رو می‌شوند.

مرتضی سجادی یکی از باشندگان ولسوالی شولگره می‌گوید:”این یک کار نیک است، اگر دیوار استنادی ساخته نشود، امسال  سرک ازبین می‌رود. خوش هستیم که سرک‌های ما ترمیم می‌شود و کارهایش به سرعت جریان دارد.”

جاده مزارشریف درۀ صوف که یکی ازجاده‌های مهم برای ولایت بلخ است، در سال‌های اخیر به دلیل جنگ و ناامنی تخریب شده بود. این جاده مزارشریف را از طریق ولسوالی شولگره به درۀ صوف سمنگان وصل می‌کند و روزانه صدها موتر حامل زغال سنک از آن عبور می‌کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA