ads

وزارت دفاع ملی: به هیچ کشوری اجازه عملیات در خاک افغانستان داده نمی‌شود

مقام‌های وزارت دفاع ملی در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت یکبار دیگر اظهارات مقام‌های پاکستانی مبنی براین که گویا عملیات تروریستی علیه آن کشور از خاک افغانستان برنامه‌ریزی می‌شود را بی اساس خواندند. آنان همچنان هشدار می‌دهندکه برای هیچ کشوری اجازه اجرای عملیات در خاک افغانستان داده نخواهد شد.

کلید
29 اسد 1402
وزارت دفاع ملی: به هیچ کشوری اجازه عملیات در خاک افغانستان داده نمی‌شود

در ادامه برنامه حساب‌دهی دولت به ملت، روزیک‌شنبه(29 اسد)، مقام‌های وزارت دفاع ملی از فعالیت‌های یک سال اخیر شان به خبرنگاران معلومات دادند.

به گفتۀ این مقام‌ها، نیروهای اردوی ملی در همکاری با سایر نهادهای امنیتی کشور، توانسته‌اند که امنیت را در سراسرکشور، به خصوص در سرحدات تامین کنند.

فصیح‌الدین فطرت، لوی درستیز قوای مسلح درمورد ادعاهای اسلام آباد مبنی‌بر برنامه‌ریزی عملیات تروریستی از خاک افغانستان علیه آن کشور، این گونه پاسخ داد:”مقام‌هایپاکستان به جای انتقاد از ما، متوجه تامین امنیت کشور خود شان باشند. باید گفت که برای هیچ کشوری اجازه عملیات و تجاوز در داخل خاک افغانستان نخواهیم داد.”

این مقام ارشد وزارت دفاع ملی در عین حال افزود که هیچ گروه تروریستی در داخل افغانستان وجود ندارد.

“ممکن است برخی اعضای داعش در افغانستان حضور داشته باشند، اما عملیات این گروه در مقایسه به گذشته خیلی محدود شده است. باید گفت که برخی از دستگاه‌های استخباراتی عملیات تخریبی را در افغانستان زیر نام داعش انجام می‌دهند.”

مسئولان وزارت دفاع ملی در عین حال از ارتقای ظرفیت وتوانایی‌های نیروهای امنیتی، حفاظت از سرحدات، جلوگیری از تهدیدات امنیتی، اکمالات جزوتام‌های اردوی ملی، فعال سازی دوباره قوای هوایی و بسا موارد دیگر، به عنوان دستاوردهای یک سال اخیر این وزارت یاد کردند.

محمد قاسم فرید، معین استراتیژی و پالیسی وزارت دفاع ملی در  این برنامه از تصفیه صفوف نیروهای امنتیی درچوکات وزارت دفاع خبر داد.

او گفت:”به تعداد 35 هزار تن که در امارت اسلامی سابقه نداشتند و افراد مسلکی نبودند، شامل صفوف اردوی ملی نشدند.”

گفتنی است که بارها مقام‌های پاکستانی بدون ارایه اسناد، از فعالیت طالبان پاکستانی در داخل خاک افغانستان خبرداده‌اند، اما مقام‌های امارت اسلامی همواره این ادعاها را رد کرده وآنرا بی‌اساس خوانده‌اند.  

درعین حال طالبان پاکستانی نیز تاکید دارند که فعالیت آنان علیه اسلام آباد، از خاک افغانستان نه، بلکه در داخل خاک پاکستان طراحی وبرنامه ریزی می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA