ads

انتقاد باشنده‌های فراه از نبود برق معیاری در اوج گرما

باشندگان ولایت فراه از نبود برق معیاری در این ولایت انتقاد کرده و می‌گویند که در اوج مشکلات اقتصاد و گرمای شدید، مجبور اند تا سولر خریداری کنند.

نصرالله احمدی
16 اسد 1402
انتقاد باشنده‌های فراه از نبود برق معیاری در اوج گرما

باشندگان ولایت فراه از نبود برق معیاری در این ولایت انتقاد کرده و می‌گویند که در گرمای منفی 45 درجه سانتی گراد نمی‌توانند از وسایل برقی برای سرد ساختن خانه‌های شان استفاده کنند.

آنان می‌گویند که برای سرد نگهداشتن خانه‌های شان محبور اند با قیمت گزاف سولر خریداری کنند تا اطفال شان را از شدت گرما مصئون نگهدارند.

شاه محمد صمدی، یکی از باشنده‌گان ولایت فراه در صحبت با کلید می‌گوید که  برق در این ولایت وجود ندارد و آنان برای ساعات معدود از برق و سولر استفاده می‌کنند که کافی نیست.

“برق اصلاً وجود ندارد. خواست ما از امارت اسلامی این است که به ساخت بند بخش‌آباد توجه کند تا ضمن رفع مشکل کمبود آب، مشکل برق نیز حل شود.”

سراج احمد متوکل، یکی دیگر از باشنده‌گان ولایت فراه می‌گوید که از اثر شدت گرما و نبود برق، اطفال در معرض خطر قرار دارند و ممکن است به مریضی‌های اسهال و استفراغ مصاب شوند.

“در ولایت فراه در بخش آب و برق مشکلات زیادی وجود دارد. برق در مرکز شهر و  برای چند ساعت معدود توزیع می‌شود و ولسوالی‌ها اصلاً برق ندارند. خواست ما از حکومت این است که از کشور ایران و یا تاجیکستان برای رفع مشکل بی‌برقی، برق وارد کند.”

در همین حال مسئولان ریاست برشنا در ولایت فراه می‌گویند که سیستم برق در این ولایت دیزلی است و آنان برق کافی در اختیار ندارند تا به مردم توزیع کنند.

صلاح‌الدین بشیری، معاون عملیاتی ریاست برشنا در ولایت فراه در صحبت با کلید می‌گوید که در 24 ساعت، تنها یک و نیم میگاوات برق دیزلی در این ولایت برای مردم توزیع می‌شود.

وی در این مورد گفت:” در بیست سال گذشته، ولایت فراه یکی از ولایاتی بوده که در زمینۀ برق به آن توجه نشده است. در حال حاضر فراه از برق دیزلی استفاده می‌کند و از 12 ظهر الی 5 عصر و از 7 و سی دقیقه شب الی12 نیمه شب به باشندگان برق توزیع می‌شود.”

از سوی دیگر، مسئولان ریاست عمومی شرکت برشنا مشکلات کمبود برق در ولایت فراه را می‌پذیرند و می‌گویند که به دنبال حل این مشکل اند.

حکمت الله میوندی، سخنگوی شرکت عمومی برشنا در صحبت با کلید می‌گوید که ریاست برشنا در فراه برای مردم برق دیزلی توزیع ‌‌می‌کند و این برق برای همۀ مردم کافی نیست.

“ما کوشش داریم که در قدم اول پروژه نیمه تمام شرکت برشنا را تکمیل کنیم و سپس با حامیان مالی که پروژه‌های برق را شروع کرده‌اند، گفت‌وگو می‌کنیم تا پروژه‌ها نیمه تمام خود را تکمیل کنند تا مردم بتوانند از برق مستفید شوند.”

این در حالیست که ولایت فراه یکی از ولایات گرم سیر در غرب کشور است و باشنده‌های این ولایت تا هنوز به برق و آب صحی دسترسی ندارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA