ads

زنان: برای امنیت مراسم روزهای محرم، به پولیس زن نیاز است

شماری از زنان اهل تشیع که این روزها در مراسم عذاداری امام حسین(نواده پیامبر اسلام) اشتراک می‌کنند، از حکومت می‌خواهند که برای تامین امنیت آنان، پولیس زن بگمارد. درهمین حال مسئولین در وزارت داخله می‌گویند که آمادگی‌ها برای تامین امنیت روزهای محرم گرفته شده است و در جاهایی که نیاز باشد، پولیس زن مؤظف خواهد شد.

هاجر جعفری
4 اسد 1402
زنان: برای امنیت مراسم روزهای محرم، به پولیس زن نیاز است

شماری از زنان در کابل از آمادگی شان برای برگزاری مراسم سوگواری به خاطر شهادت امام حسین(نواده پیامبر اسلام) سخن می‌زنند.

آنان در عین حال از مسئولان می‎خواهند که برای تامین امنیت این مراسم، به خصوص در بخش تلاشی زنان، پولیس زن ایستاد کنند.

زهرا نظری که در یکی از حسینیه‎ها مراسم عزاداری برگزار می‎کند، می‎گویدکه حضور زنان در تکیه خانه‎ها و مساجد امسال نیز پررنگ است.

“در ایام محرم همه ساله حضور و اشتراک زنان در مراسم عذاداری پررنگ است. برنامه‌های مختلف داریم و در قسمت تامین امنیت، به‌خصوص در بخش تلاشی زنان تاحال دخترانی از سوی خودما مؤظف استند.”

طیبه نقوی، یکتن دیگر از این زنان می‌گوید که آمادگی‌های کامل برای تجلیل از روزهای محرم گرفته شده است، اما مردم در بخش امنیت خواهان همکاری حکومت استند.

او می‌افزاید که درحال حاضر دختران در بخش تلاشی زنان همکاری می‌کنند، اما آنان مسلکی نیستند.

“هیئتی بانام بیت زهرا داریم که مربوط زنان و دختران می‌باشد. همه ساله از اول تا چهاردهم ماه محرم، به خاطر شهادت امام حسین و یارانش مراسم عزاداری می‌گیریم. دعا، نوحه و روضه می‌خوانیم و از استادان و عالمان دیینی دعوت می‌کنیم که سخنرانی ‌کنند و روضه بخوانند.”

در همین حال مسئولین در وزارت داخله می‌گویند که آمادگی کامل برای تامین امنیت برگزار کنند‌گان مراسم محرمی گرفته شده است.

بسم‌الله حبیب، سخنگوی وزارت داخله در پاسخ به این سوال که آیا پولیس زن برای تامین امنیت این مراسم حضور دارد؟ چنین می‌گوید:”برای تامین امنیت مراسم محرم، درجاهایی که نیاز به پولیس زن باشد، مطابق بررسی مسئولین امنیتی و نیاز مندی، پولیس زن گماشته خواهد شد.”

گفتنی است که آیین‌های عزاداری به خاطر شهادت امام حسین (امام سوم شیعیان) با سیاهپوش کردن حسینیه‌ها، برپا کردن چادرهای سیاه و برگزاری مراسم سخنرانی، روضه، نوحه و سینه‌زنی در کشورهای مختلف جهان صورت می‌گیرد.

دهم محرم(روز عاشورا) مصادف است با روز شهادت امام حسین که در افغانستان همه ساله در چنین روزی زنان، مردان و حتی کودکان دست به برگزاری مراسم عذاداری می‌زنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA