ads

نگرانی دانش آموزان از نامعلوم بودن آزمون کانکور

شماری از دانش‌آموزان بشمول پسران و دختران از نامعلوم بودن زمان برگزاری آزمون کانکور در سال روان نگران بوده و می‌گویند که مشخص نبودن این آزمون آنان را نسبت به آینده ناامید و بی انگیزه کرده است. برخی از دانش‌آموزان می‌گویند که اگر زمان برگزاری آزمون کانکور معلوم نشود، آنان مجبور می‌شوند که به دلیل بی‌سرنوشتی، به کارهای شاقه روبیاورند ویا دست به مهاجرت‌های غیر قانونی بزنند.

طوبا رسولی
18 سرطان 1402
نگرانی دانش آموزان از نامعلوم بودن آزمون کانکور

نامعلوم بودن زمان برگزاری آزمون کانکور سبب نگرانی شماری زیادی از دانش‌آموزان شده و اکنون آنان در سر در گمی به سر می‌برند.

شماری از این دانش‌آموزان می‌گویند که سال‌ها رنج و خواری را تحمل کرده و درس خوانده‌اند تا به پوهنتون‌ راه یابند، اما زمان برگزاری آزمون کانکور امسال تاکنون روشن نیست.

جمشید، یکی از دانش آموزانی است که مدت دو سال برای ورود به پوهنتون و برای رسیدن به اهدافش، تلاش جدی به خرج داده، اما اکنون مشخص نیست که چه زمانی امتحان کانکور برگزار می‌گردد.

“دو سال است که برای امتحان کانکور آمادگی گرفته‌ام، اما تاحال از برگزاری این آزمون خبری نیست. اگر زمان امتحان مشخص نشود، ما بی‌سرنوشت مانده و مجبور می‌شویم یا ترک وطن کنیم و یاهم دست به کارهای شاقه بزنیم.”

رحیمه، یک تن دیگر از دانش آموزانی است که سه سال شده مکتب را تمام کرده و آمادگی برای آزمون کانکور گرفته است. اما اکنون او از آینده خود نگران بوده و می‌گوید:”منتظر امتحان کانکور استیم، اما چند ماه می‌شود که هیچ خبری از برگزاری این امتحان نیست. این وضعیت هم خود و هم خانواده ما را نگران کرده است.”

درهمین حال رضا محمدی، یک تن از استادان پوهنتون با تاکید بر برگزاری به موقع امتحان کانکور می‌گوید که آموزش جوانان برای آینده کشور بسیار مهم است.

“با وجود اینکه شاگردان برای امتحان کانکور آمادگی گرفته‌اند، ولی هنوز تاریخ برگزاری آزمون کانکور معلوم نیست. این موضوع خیلی نگران کننده بوده و یک خلای بزرگی در سیستم آموزشی چه در پوهنتون‌ها، چه در مکتب‌ها بوجود می‌آورد.”

خواستیم نظر مسئولین را در این رابطه داشته باشیم، اما آنان به تماس‌های مکرر ما پاسخی ارائه نکردند.

این درحالی است که از نظر آگاهان در سال‌های اخیر امتحان کانکور در وقت و زمان آن (پایان سال تعلیمی) برگزار نشده و رفته رفته این سکتگی‌ها نظام آموزشی را در کشور دچار مشکل کرده است.

هرچند درسال‌های گذشته این آزمون در ماه حوت شروع می‌شد، اما امسال از زمان برگزاری این آزمون هیچ خبری نیست.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA