ads

زنان هراتی اجازه ندارند بدون محرم داخل رستورانت‌ شوند

ریاست امر به معروف و نهی از منکر هرات با نشر یک اطلاعیه به مالکان رستورانت‌ها دستور داده است که به زنانی که محرم نداشته باشند، اجازه داخل شدن به رستورانت را ندهند. صاحبان رستورانت‌ها اما می‌گویند که این دستور ریاست امر به معروف می‌تواند صدمه اقتصادی برای آنان در پی داشته باشد. در این اطلاعیه آمده است که مالکان رستورانت‌ها اجازه ندارد که زنان “بی‌بند وبار”، بدون محرم شرعی و بی‌حجاب را به داخل رستورانت راه دهند.

مرجان وفا
14 جوزا 1402
زنان هراتی اجازه ندارند بدون محرم داخل رستورانت‌ شوند

پس از محدودیت‌های کاری و آموزشی زنان و دختران، گیم‌نت‌ها نیز در هرات بسته شدند و این‌بار ریاست امر به معروف و نهی از منکر زنان بدون محرم را از ورود به رستورانت‌ها منع کرده است.

این اداره با نشر یک اطلاعیه به مالکان رستورانت‌ها دستور داده است که “زنان بی‌بند وبار”، بدون محرم شرعی و بی‌حجاب را به داخل رستورانت اجازه ندهند.

مولوی عبدالرحمن رییس امر به معروف و نهی از منکر هرات با تایید این اطلاعیه می‌گوید که هدف از این اقدام این است که زنان بدون محرم شرعی، به رستورانت‌ها داخل نشوند تا از بی‌بندوباری جلوگیری شود.

“اطلاعیه طبق اصول است. در اطلاعیه آمده که زنان اجازه ندارند بدون محرم باشند. برخی از جاها خاص است، یعنی در برخی جاها زنان بی‌بند و بار می‌آیند و هتل‌داران را اذیت می‌کنند. ویا جوانان به دنبال آنان می‌آیند و غرض از این که ما گفتیم بدون محرم نباشند، همین زنان هستند.”

از سوی دیگر شماری از صاحبان رستورانت‌ها می‌گویند که ریاست امر به معروف و نهی از منکر هرات، با این کار خود پای زنان را از رستورانت‌ها کوتاه می‌کند که این کار باعث وارد شدن ضربه اقتصادی به مالکان رستورانت‌ها می‌شود.

شیرعلی نام مستعار صاحب یکی از رستورانت‌های هرات است، او می‌گوید که اکنون رستورانت‌ها مجبورند که زنان را از دروازه رستورانت‌ها جواب بدهند.

“اول در ماه رمضان، امارت اسلامی برای همه ما دستور داد که زنان را به رستورانت‌ها اجازه ندهیم، به‌طور کلی در همان یک ماه خیلی ضرر دیدیم، اما این بار فرمان عمومی آمده است،  براساس این فرمان، ما مجبور می‌شویم از دخترانی که به تنهایی برای غذا خوردن می‌آیند نیز معذرت خواهی کنیم. این باعث می‌شود که ما مشتریان خود را از دست بدهیم.”

این دستور ریاست امر به معروف با انتقاد شماری از زنان روبه‌رو شده است.

انجیلا که با دوستان خود برای غذا خوردن به یکی از رستورانت‌های هرات مراجعه کرده، می‌گوید که مدیر رستورانت برای شان گفته است که اجازه ندارد از آنان در رستورانت خود استقبال کند.

“دیروز به رستورانت رفتیم و صاحب رستورانت برای ما گفت که اجازه ندارد خانم‌ها را بدون محرم شرعی اجازه داخل شدن بدهد. ما جمعی از دخترها بودیم، اما برای ما گفتند که نمی‌توانیم بدون محرم برایتان اجازه ‌دهیم داخل رستورانت شوید. خیلی ناامید شدیم و پس به خانه آمدیم.”

گفتنی است که ریاست امربه معروف و نهی از منکر هرات قبل از این یک بار در ماه رمضان به مالکان رستورانت‌ها دستور داده بود که از ورود زنان به رستوران‌های شان جلوگیری کنند. این ریاست آنزمان دلیل چنین تصمیم خود را جلوگیری از منکرات عنوان کرده بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA