ads

افزایش 56 درصدی عواید شاروالی هرات در سال 1401

مسئولان ریاست شاروالی هرات می‌گویند که در سال 1401 حدود 900 میلیون افغانی عواید از ولایت هرات جمع آوری کرده اند.

نصرالله احمدی
4 حمل 1402
افزایش 56 درصدی عواید شاروالی هرات در سال 1401

 آنان می‌گویند که 56 درصد عواید ریاست شاروالی هرات در 1401 نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

ناصر آرمل سخنگوی شاروالی هرات در صحبت با کلید می‌گوید که 54 پروژه بزرگ در سال 1401، جزئی از پلان‌های این ریاست بوده که همزمان با آغاز سال نو تکمیل شده است.

“در بخش عادی بیش از 256 میلیون افغانی و در بخش انکشافی بیش از 650 میلیون افغانی از سوی اداره شاروالی هرات به مصرف رسیده است.”

به گفته وی در کنار پروژهای بزرگ، حدود 180 پروژه کوچک از سوی مسئولان اداره شاروالی در نقاط مختلف شهر هرات به پایه اکمال رسیده است.

سخنگوی شاروالی هرات گفت که این ریاست در سال گذشته حدود 1 میلیارد و 114 میلیون افغانی پیشبینی عواید داشته است که تا کنون این هدف تکمیل نشده است.

“600 تن گندم که از طرف مقام ولایت به شاروالی هرات سهمیه داده شده بود، با استفاده از آن گندم‌ها بیشتر پروژه های شاروالی به پایه اکمال رسیده است.”

مسئولان شاروالی هرات گفته اند که شماری از ادارات دولتی این ولایت، حدود 94 میلیون افغانی از صفای سال‌های گذشته ریاست‌های شان از شاراولی مقروض هستند.

ناصر آرمل علاوه نمود که پس از جمع آوری مقروضیت‌ها، عواید اداره شاروالی از هدف تعیین شده بیشتر خواهد شد.

“در صورتیکه محصول خدمات شهری چهار دروازه شهری به حساب ریاست شاروالی هرات واریز شود، عواید این ریاست از 56 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.”

سخنگوی ریاست شاروالی هرات می گوید که این اداره ۶۵۰ میلیون افغانی را صرف  ۵۴ پروژه بزرگ در این ولایت کرده است.

با این همه، مسئولان اداره شاروالی هرات می‌گویند که در سال 1402، کار روی چهار پروژه بزرگ که شامل (سر‌ک‌ فرقه الی شیدایی، عقب نشینی دو طرف سرک حوض کرباس تا هواده،  عقب نشینی  سرک تخت صفر تا گمرک و آسفالت و بهسازی سرک نمبریک تا کارابار) را آغاز خواهند کرد.

 

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA