ads

خبرنگاران مجروح بلخ نیازمند روان درمانی

تعدادی از خبرنگاران در ولایت بلخ که در انفجار مرکز تبیان زخمی شدند، می‌گویند که در کنار آسیب جسمی به شدت آسیب روحی و روانی خورده‌اند. این خبرنگاران می‌افزایند که در اثر انفجار شوک مغزی دیده‌اند و از ناحیه گوش هم دچار مشکل شده‌اند. در همین حال مسئولان کمیته مصئونیت خبرنگاران می‌گویند که این کمیته در تلاش تداوی و رسیدگی به مشکلات صحی و روانی این خبرنگاران است.

عبداللطیف سهاک
23 حوت 1401
خبرنگاران مجروح بلخ نیازمند روان درمانی

انفجار بیستم حوت در مرکز فرهنگی تبیان در مزارشریف، خبرنگاران زیادی را آسیب جسمی و روحی رسانده است. اکنون این خبرنگاران به کلید می‌گویند که در کنار آسیب‌های جسمی آنان با آسیب‌های روحی و روانی دست وپنچه نرم می‌کنند.  

نجیب فریاد، یکی از این خبرنگاران می‌گوید که این حمله به شدت به روان او صدمه زده است که نیاز به تداوی دارد.

“از نگاه روحی و روانی بیشتر صدمه دیدیم. مکررا آن حادثه در ذهنم می‌آید. حتی درخواب خود می‌ترسم. تقاضای تداوی بیشتر دارم.”

در عین حال مرتضی صمیمی، یکی دیگر از این خبرنگاران می‌گوید که در این حادثه از ناحیه گوش به شدت آسیب دیده است.

او تاکید دارد که نهادهای حمایت کننده خبرنگاران باید آنان را به گونه کامل تداوی کند.

“از گوش آسیب جدی دیدیم، بعضی ادویه‌ها را برای ما داده، اما دوامدار نیست. از کمیته مصئونیت و نهادهای کمک رسان می‌خواهیم که باما همکاری کنند، چون به تداوی بیشتر نیاز داریم.”

داکتر نوید، یکی از داکتران معالج این خبرنگاران به کلید می‌گوید که هرچند بسیاری از خبرنگاران پس از تداوی از شفاخانه مرخص شدند، اما آنان از ناحیه گوش آسیب دیده بودند.

“تعدادی از خبرنگارانی که در شفاخانه رهنورد تحت تداوی بودند، از شفاخانه مرخص شدند، اما بیشتر آنها از ناحیه گوش با مشکلات جدی روبرو استند.”

از سوی دیگر مسئولان در کمیته مصئونیت خبرنگاران می‌گویند که این نهاد تاکنون روند تداوی این خبرنگاران را به پیش برده و از این پس نیز با آنان همکاری خواهد کرد.

حسیب‌الله فرارون، یکی از مسئولان این کمیته می‌گوید:”به‌خاطر تداوی خبرنگارانی که در انفجار ولایت بلخ زخمی شدند، کمیته مصئونیت خبرنگاران اقدامات عاجل را رویدست گرفته و خبرنگاران را برای تداوی به شفاخانه انتقال داد. اگر ضرورت به تداوی بیشتر باشد، کمیته آماده همکاری است.”

هفته گذشته انفجاری در مرکز فرهنگی تبیان در مزارشریف درست زمانی به وقوع پیوست که خبرنگاران از رسانه‌های مختلف در آن مرکز گردهم آمده بودند. در این حادثه دوتن جان باختند و به تعداد ۱۵خبرنگار زخمی شدند. براساس گزارش‌ها، برعلاوه خبرنگاران در این حادثه چند کودک نیز زخمی شدند که صحت آنان خوب گزارش شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA