ads

تصمیم مردم به ترمیم سرک‌ها در ولسوالی امام صاحب کندز

شماری از باشندگان ولسوالی امام صاحب  ولایت کندز با هزینه‌های شخصی اقدام به هموارکاری و ترمیم سرک‌ها کرده‌اند. آنان می‌گویند که مردم این ولسوالی در انتقال مریضان و محصولات زراعتی شان به مرکز ولایت با مشکلات زیادی روبرو استند، از این لحاظ آنان تصمیم به هموارکاری سرک‌ها گرفته‌اند. مسئولان محلی در کندز اما می‌گویند که در این راستا برنامه انکشافی وجود ندارد، ولی تاحد ممکن باشندگان را در انجام این کار شان همکاری خواهند کرد.

 عتیق‌الله رحیمی
20 حوت 1401
تصمیم مردم به ترمیم سرک‌ها در ولسوالی امام صاحب کندز

خرابی جاده‌ها و مشکلات مربوط به انتقال مریضان و همچنان محصولات زراعتی از ولسوالی‌ها به مرکز کندز سرانجام برخی از باشندگان ولسوالی امام صاحب را واداشت که با هزینه شخصی تصمیم به ترمیم و هموارکاری جاده‌ها بگیرند.

حاجی حضرت یاری، یکی بزرگان منطقه آق مسجد ولسوالی امام صاحب کندز می‌گوید”«مشکلات ما وقتی حل می‌شود که مردم بتوانند محصولات شان را به وقت آن به مرکز انتقال دهند، موترهای مردم خراب نشود و مریضان ما بشمول کودکان و زنان به وقت کمتر به مراکز صحی رسانده شوند.»

این باشندگان می‌افزایند که آنان از تمام کسانی که وسایط نقلیه دارند، پول جمع‌آوری کرده تا بیش از 25  کلیومتر جاده را تا بازار امام صاحب هموارکاری و ترمیم کنند.

جمعه‌گل یکی دیگر از باشنده‌های  این ولسوالی می‌گوید:«سرک بسیار خراب بود، موتر و موترسایکل در راه بند می‌ماند. به کمک مردم آنرا بازسازی می‌کنیم. حدود ده هزار خانواده از این سرک مستفید می‌شوند.»

در همین حال قاری گل نبی انس، ولسوال امام صاحب کندز می‌گویدکه برای این سرک پروژه انکشافی اختصاص داده نشده بود، به همین دلیل مردم محل با هزینه شخصی شان اقدام کردند.

«سرک بسیار خراب بود. مردم خودشان هزینه می‌کنند و ما هم تا اندازه‌ای که توان داشتیم، در همکاری با شاروالی این کار را می‌کنیم، کار خوبی روان است.»

این درحالی است که به گفتۀ باشنده‌های این ولسوالی،  هیچ پروژه انکشافی در سال‌های گذشته به دلیل جنگ و ناامنی در این مناطق تطبیق نشده است.

گفتنی‌است که مسئولان ریاست انکشاف دهات می‌گویند که برای سال آینده پروژه‌های انکشافی بشمول بازسازی سرک در ولسوالی‌ها روی دست است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA