ads

قطر خانه‌های سیار را به ترکیه می‌فرستد

پس از گذشت یک ماه از زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه، نزدیک به 2 میلیون تن در این مناطق، همچنان در پناهگاه‌های موقت زندگی می‌‎کنند.
اکنون قطر به منظور کمک به زلزله زدگان، هزاران خانه‌های سیار را که پیش از این هواداران جام جهانی 2022 از آن استفاده می‌کردند، به ترکیه و سوریه ارسال کرده است.

شیرعلی جعفری 
15 حوت 1401
قطر خانه‌های سیار را به ترکیه می‌فرستد

به تعداد 400 خانۀ سیار، توسط دو کشتی از قطر به بندر اسکندرون در جنوب ترکیه انتقال یافتند. پیش از این از این خانه‌ها تماشاچیان جام جهانی 2022 قطر، استفاده می‎کردند.

قرار است زلزله زدگان در ترکیه و سوریه از این خانه‎ها به عنوان سرپناه استفاده کنند.

در عین حال شیخ محمد بن ناصر آل ثانی، سفیر قطر در ترکیه می‎گوید که خانه‎های بیشتری توسط کشتی‎ در روزهای آینده به بندر اسکندرون خواهد رسید.

“در مجموع ده هزار خانه قرار است که انتقال یابد. امیدواریم این خانه‎ها برای آسیب دیدگان زلزله مناسب باشد.”

به گفتۀ وی، این خانه‎ها مجهز به تمامی وسایل ضروری بوده و قرار است در مناطق زلزله زده نصب گردند.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، در حدود 1.5 میلیون تن، در اثر زلزله‎های اخیر در ترکیه و سوریه خانه‌هایشان را از دست دادند که با گذشت حداقل یک ماه، اکثر این افراد در کانتینر‎ها و خیمه‎ها زندگی می‎کنند.

در شهر اسکندرون، در جنوب شرق ترکیه بیشتر از یک هزار تن درون واگون‎های قطار، زندگی می‎کنند.

آمنه آتیس، یکی از این افراد می‌گوید:”امیدوارم هیچ‌کس، چنین شبی را تجربه نکند. آن شب مانند جهنم بود. همگی با عجله خانه‎هایشان را ترک می‎کردند تا زنده بمانند. هیچ تعمیری سالم باقی نمانده است. “

سوزان کوچوک، یکی دیگر از این باشندگان که همراه با سه طفلش در چنین مکانی زندگی می‌کند، می‌گوید:”خانه ما کاملا تخریب شده است. این محل کار همسرم است. ما برای پناه گرفتن به اینجا آمده‎ایم. تشکر می‎کنیم که چنین مکانی را در اختیار ما قرار دادند.”

درحالی‎که بازسازی مناطق آسیب دیده از اولویت‎های کاری دولت ترکیه است، اما مدت زیادی طول خواهد کشید تا مردم بتوانند به خانه‎های جدید، انتقال یابند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA