ads

شاگردان مکتب‌ در نقاط دور دست کندز در فضای باز درس می‌خوانند

شماری از باشنده‌گان ولسوالی قلعه زال کندز می‌گویند که سال‌هاست شاگردان دختر و پسر در بییشتر مناطق این ولسوالی در فضای باز و بدون امکانات درس می‌خوانند. در همین حال مسئولان ریاست معارف کندز می‌گویند که آنان در هماهنگی با مؤسسات، در تلاش اعمار ساختمان  این مکتب‌ها می‌باشند.

عتیق‌الله رحیمی
9 حوت 1401
شاگردان مکتب‌ در نقاط دور دست کندز در فضای باز درس می‌خوانند

کمتر از یکماه دیگر به آغاز سال تعلیمی مانده، اما در برخی از نقاط دور دست ولایت کندز مکتب‌ها تعمیر ندارند و شاگردان دختر و پسر هرسال با مشکلات جدی روبرو استند.

شماری از باشنده‌گان ولسوالی قلعه‌زال کندز می‌گویند که سال‌هاست دختران و پسران در برخی مناطق این ولسوالی، در فضای باز ویا زیر خیمه‌ها درس می‌خوانند.

 فیض محمد، یکی از این باشنده‌گان می‌گوید:«در قریه ما مکتبی در سال 1384 ایجاد شد، اما تاکنون تعمیر ندار و  اولاد این سرزمین در گرمای شدید و هوای سرد زیر خیمه‌ها و ای فضای باز درس می‌خوانند.»

 قاسم، یکی دیگر از باشنده‌گان  این ولسوالی می‌گوید که مکتب‌ها در دورترین مناطق این ولسوالی علاوه‌بر نداشتن تعمیر، از دیگر امکانات درسی هم برخوردارنیستند.

«منطقه قزل‌شاخ یکی از دوردست‌ترین نقاط این ولسوالی است که شاگردان از هفت قریه به یک مکتب می‌آیند و بالاتر از 350 شاگرد از صنف اول تا ششم دارد.»

در همین حال مسئولان ریاست معارف کندز می‌گویند که بیش از 50 مکتب در کندز ترمیم شده و تلاش می‌شود که در هماهنگی با مؤسسات، برای مکتب‌هایی که تعمیر ندارند، تعیمیر ساخته شود.

مولوی اسماعیل ابو احمد، رییس معارف کندز می‌گوید:«به هماهنگی مؤسسات چندین مکتب ترمیم شده است و در ولسوالی قلعه‌زال هم در کنار بازسازی مکاتب، برای اعمار مکاتب هم کار خواهد شد.»

این در حالیست که در سال‌های گذشته بیشتر مکاتب ولسوالی‌های کندز در اثر جنگ‌ها تخریب و بسیاری از مکاتب هم بدون تعمیر باقی مانده و شاگردان دختر و پسر در فضای باز درس می‌خوانند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA