ads

رونمایی از مجموعه شعری «چنان و چنین» در بادغیس

کتاب «چنان و چنین» اولین اثر ثاقب آزاد شاعر بادغیسی، پنج‌شنبه(۲۷ دلو) باحضور شاعران و مقامات محلی این ولایت رونمایی گردید. در مراسم رونمایی از این کتاب مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت از تمام فرهنگیان و شاعران اعلام حمایت کردند.

مرجان وفا
1 حوت 1401
رونمایی از مجموعه شعری «چنان و چنین» در بادغیس

کتاب چنان و چنین یک مجموعه شعری از ثاقب آزاد است که هفته‌ی گذشته مورد استقبال جمعی از فرهنگیان و مقامات محلی در ولایت بادغیس قرار گرفت.

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت در مراسم رونمایی این کتاب حمایت این اداره را از تمام ادیبان و شاعران اعلام کردند.

عبدالاول حبیبی، آمر ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت خطاب به فرهنگیان گفت:”معین صاحب در ولایت بادغیس تشریف آورده بود و ما مشکلات شاعران و نویسنده‌گان را برایش بیان کردیم. او تعهد سپردکه در حد امکانات دست داشته، از شاعران و نویسنده‌گان حمایت خواهد کرد.”

از سوی دیگر شماری از فرهنگیان می‌گویند که رونمای از کتاب می‌تواند در ترویج فرهنگ کتاب‌خوابی موثر واقع شود.

میرزاد ولی، یکی از شاعران به  این نظر است که برای ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه برای جوانان، برگزاری چنین محافل یک نیاز است.

“برگزاری چنین محافل برای انگیزه دهی به قشر جوان و قشری که علاقه‌مند ادبیات استند، مهم است.”

او افزود که یکی از وظایف نهادهای خصوصی، به‌ویژه نهادهای اکادمیک و تاجران این است که بخش فرهنگی و هنری جامعه را تحت حمایت مالی و معنوی قرار دهند.

در همین حال ثاقب آزاد مؤلف مجموعه شعری چنان و چنین، می‌گویدکه تصمیم دارد چند مجموعه‌ی دیگر را نیز در آینده به چاپ برساند.

“اگر خواست خدا باشد و کدام مشکلی پیش نیاید، تا هشت ماه یا یک سال دیگر یک مجموعه‌ی دیگری از اشعار من به چاپ خواهد رسید.”

به گفتۀ این فرهنگیان، بادغیس یکی از ولایات فرهنگی کشور است که مردم آن گذشتۀ کتاب‌خوانی و فعالیت‌های فرهنگی دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA