ads

رو نمایی از کتاب مربوط به دستاوردهای وزیرخارجه امارت اسلامی

از کتابی زیر عنوان “دستاوردها و فعالیت‌های یک‌ساله” که در پنج فصل و ۲۰۰ صفحه به چاپ رسیده، در هرات رو نمایی گردید. به گفتۀ مسئولان امارت اسلامی این کتاب حکایت از چگونگی سیاست خارجی و عملکرد وزارت امور خارجه در برابر جهان دارد که طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

مرجان وفا
20 جدی 1401
رو نمایی از کتاب مربوط به دستاوردهای وزیرخارجه امارت اسلامی

روز سه شنبه (۲۰ جدی) کتابی تحت عنوان «دستاوردها و فعالیت‌های یک‌ساله» از سوی وزارت خارجه در هرات رونمای شد.

مسئولان امارت اسلامی می‌گویند که این کتاب حکایت از چگونگی سیاست خارجی و عملکرد وزارت امور خارجه در برابر جهان دارد که طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

آنان نشر این کتاب را برای آگاه سازی جوانان از سیاست‌های خارجی امارت اسلامی مهم عنوان کردند.

مولوی شیراحمد مهاجر، رییس ارتباطات خارجه در ولایت هرات تلاش‌های  این وزارت را در یک سال گذشته مثبت خوانده و گفت که طی این سال امارت اسلامی در چندین کشور نماینده و قنسول روان کرده است.

“ما تمام تلاش خود را جهت تعامل با کشورهای همسایه داریم و روابط ما با کشورهای خارجی و همسایه مثل پاکستان، ایران و سایر کشورها در حالت خوبی قرار دارد و مشکلاتی که وجود دارد هم حل خواهد شد.”

در عین حال رحمت‌الله فیضان، نماینده وزارت خارجه در هرات می‌گوید که این کتاب حاوی فعالیت‌های وزیر امور خارجه است که سیاست کلی کشور را در برابر جهان نشان می‌دهد.

“این کتاب به تیراژ ۵ صد جلد به چاپ رسده است و دارای ۲۰۰ صفحه و پنج فصل است که در فصل اول آن نظریه‌ها، فصل دوم اصلاحات وزرات خارجه، فصل سوم روابط کشورهای همسایه، فصل چهارم روابط کشورهای اسلامی و‌ فصل پنجم هم روابط با جامعه جهانی گنجانیده شده است.”

 از سویی هم شماری از فرهنگیان چاپ شدن این کتاب را گامی در راستای شناخت بیشتر مردم در رابطه به سیاست‌های خارجی امارت اسلامی دانسته و آنرا بر دانش مردم اثرگذار می‌خوانند.

ولی‌شاه بهره، یکی از فرهنگیان هرات می‌گوید:”من امیدوارم که مردم افغانستان شاهد پذیرش میثاق‌های جهانی از سوی امارت اسلامی باشند. امیدواریم که این فعالیت‌ها نتیجه داشته باشند و آسیب شناسی شوند.”

به گفتۀ مسئولان ریاست روابط خارجه در ولایت هرات، یکی از دستاوردهای بزرگی‌ که در این کتاب ذکر شده، فرستادن نماینده‌های سیاسی به بیش از ده کشور جهان است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA