ads

تاکید وزارت تحصیلات عالی بر تغییر افکار جوانان

مولوی ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی در یک نشست مشورتی با علمای دین در مزارشریف از آنان خواست تا فاصله میان مدرسه و پوهنتون را از میان بردارند.

عبداللطیف سهاک
29 عقرب 1401
تاکید وزارت تحصیلات عالی بر تغییر افکار جوانان

در عین حال شماری از عالمان دین در ولایت بلخ می‌گویند که امارت اسلامی باید در کنار توجه به مدرسه‌ها، با فراهم کردن زمینۀ کار برای افراد متخصص کار را به اهل کار بسپارد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی که به هدف مشوره  باعلما، محصلین و استادان پوهنتون به شمال کشور سفر کرده، امروز در یک گردهمایی مربوط به عالمان دینی ولایت‌های شمال، حضور یافت.

مولوی ندا محمد ندیم، در این نشست گفت که در چهل سال گذشته دشمنان افغانستان تلاش کرده‌اند تا میان مکتب و مدرسه فاصله ایجاد کنند.

“در چهل سال گذشته دشمنان تلاش کردند تا میان مکتب و مدرسه و میان استاد مدرسه و پوهنتون تضاد ایجاد کند. اکنون باید تلاش شود که نفرت از میان مدرسه و پوهنتون برداشته شود.”

وزیر تحصیلات عالی از عالمان دین دعوت کرد که با تدریس مضامین دینی در پوهنتون‌ها رسالت دینی شان را ادا نمایند.

در عین حال برخی از عالمان دینی در بلخ، تاکید کردند که عالمان ولایت‌های شمال کشور باید در حکومت سهیم شده و در امورات حکومت با آنان مشوره صورت گیرد. آنان در عین حال از مقام‎های امارت اسلامی خواستند که مشکلات بیکاری را در کشور حل کنند.

مولوی عبدالقاهر بغلانی، یکی از عالمان دین گفت:”تمام شهروندان به شمول جوانان، سالمندان باید در بخش‌های مربوط به خودشان توظیف شده و جلو بیکاری‌ها گرفته شود. از مهاجرت‌ها جلوگیری شود تا دشمن از آدرس این و آن علیه مردم افغانستان دسیسه نکند. نسل محصل و معلم ستون فقرات یک سرزمین‌اند.”

در این نشست عالمان دینی بر حمایت از نظام کنونی تاکید کردند.

مولوی عبدالقدوس منیب، یکی از علمای دین گفت:”امارت اسلامی نظام خود ما بوده و حمایت از این نظام وظیفۀ ما است. ما باید نگذاریم که این نظام با دسایس دشمنان روبرو شود.”

این اولین بار نیست که مقام‌های امارت اسلامی بالای افکار جوانان تحصیل کرده انتقاد می‌کنند، بلکه سرپرست پیشین تحصیلات عالی نیز گفته بود که افکار جوانان پوهنتونی نیاز به تغییر دارد و از جوانانی که در بیست سال گذشته تحصیل کرده‌اند، توقع بیشتر نباید صورت گیرد .

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA