ads

رئیس معارف هرات: معلم و شاگرد خیالی نداریم

حضور معلمان و شاگردان خیالی در سال‌های گذشته یکی از مشکلات عمده دولت به شمار می‌رفت که باعث انتقادهای زیادی شده بود. هرات نیز یکی از ولایت‌های به شمار می‌رفت که شاگران و معلمان خیالی در مکاتب آن حضور داشتند. اکنون مسئولان در این ولایت می‌گویند که تلاش ورزیده اند تا به این مشکل نقطۀ پایان بگذارند.

مرجان وفا
20 میزان 1401
رئیس معارف هرات: معلم و شاگرد خیالی نداریم
عکس از شبکه‌های اجتماعی

مولوی شهاب‌الدین ثاقب، رئیس معارف هرات می‌گوید که هیچ معلم و شاگرد خیالی در این ولایت وجود ندارد.

“معلم و شاگردان خیالی همواره یکی از نگرانی‌های جدی در سکتور معارف به حساب می‌آمد. ما توانستیم که این مشکل را در تمامی ولسوالی‌های هرات حل سازیم. قرار است که یک تعداد بست‌ها نیز به اعلام برود تا معلمان ورزیده در مکاتب استخدام شوند.”

در همین حال، شماری از معلمان در مکاتب که خواستار حل تمامی مشکلات شان ازسوی ریاست معارف می‌باشند، نبود معلمان و شاگردان خیالی را تایید می‌کنند.

شرمیلا احمدی، یکی از استادان مکتب دولتی در هرات می‌گوید:”در گذشته به دلیل وجود زورمندان، شاگردان خیالی در مکاتب بودند، اما اکنون این مورد حل شده است.”

او از ریاست معارف هرات می‌خواهد که در زمینۀ جلب و جذب استادان لایق، توجه کند، زیرا به گفتهء او در حال حاضر شماری از مکتب‌ها به کمبود استاد مواجه اند.

درعین حال نصیر وردک، یکی دیگر از معلمان خواهان همکاری‌های بیشتر از سوی ریاست معارف هرات است، می‌گوید:”دولت کنونی باید تمامی استادان را حمایت کند تا آنان با فکر آرام بتوانند شاگردان شان را تربیه و تدریس کنند.”

بر اساس آمارهای این ریاست، در حال حاضر 17 هزار و 804 معلم در هرات مصروف تدریس شاگردان در مکتب‌ها می‌باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA