ads

شهروندان هرات از افزایش زباله‌ها در سطح شهر شکایت دارند

شماری از شهروندان هرات از افزایش و انباشته شدن زباله‌ها در سرک‌های این شهر شکایت داشته و می‌گویند که در این اواخر بوی بد ناشی از زباله‌ها در گوشه و کنار این شهر آنان را آزار می‌دهد.

مرجان وفا
16 جوزا 1401
شهروندان هرات از افزایش زباله‌ها در سطح شهر شکایت دارند

به گفته این شهروندان، همه‌ساله با گرم شدن هوا، زباله‌ها در سطح شهر افزایش پیدا کرده و بوی بد ناشی از آن سبب بوجود آمدن امراض مختلف می‌شود.

ساکنان هرات از ریاست شاروالی این ولایت می‌خواهند که در قسمت نظافت شهر بیشتر تلاش کند.

در همین‌حال، داکتران و متخصصان صحی، یکی از عوامل آلوده‌گی‌ محیط‌ زیست را افزایش تولید زباله‌ها و عدم انتقال به‌موقع آن می‌دانند که سبب بوجود آمدن امراض گوناگون نیز می‌شود.

داکتر معید‌الحق فخری، متخصص بخش انتانی و امراض ساری در شفاخانه‌ حوزوی هرات به کلید می‌گوید که موجودیت بیش از حد زباله در شهر، سبب به‌وجود آمدن امراض مختلف می‌شود:«تحقیقات نشان می‌دهد که در هر گرام خاک و غبار در سطح شهر که از روی زباله‌ها بلند می‌شود، سبب ایجاد و پراکنده شدن ۵۰ هزار الی یک میلیون باکتریا در هوا می‌شود.ِ»

در عین‌حال، مسئولان محیط زیستی، ضمن ابراز نگرانی از افزایش زباله‌ها در سطح شهر می‌گویند که آلوده‌ شدن محیط زیست، سبب بوجود آمدن امراض گوناگون برای باشنده‌گان همان محل می‌شود.

داکتر محمدرفیق رحیمی، عضو محیطی ریاست صحت عامه در ولایت هرات، می‌گوید که محیط آلوده می‌تواند برای حیات بشر خطر ساز باشد:«افزایش زباله‌ها در سطح شهر، سبب انتشار مریضی‌های ساری برای مردم می‌شود و در کنار این‌که محیط را آلوده می‌کند؛ انسان‌ها را نیز مریض می‌کند.»

از سوی‌هم، حیات‌الله فراهی مهاجر شاروال ولایت هرات می‌گوید که آنان در نظر دارند تا جمع‌آوری زباله‌ها را به شرکت‌های خصوصی واگذار کند:«برخی از موترها و افراد به‌گونه‌ی خودسر از خانه‌ها زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و این زباله‌ها را در سطح شهر می‌ریزند، ما برنامه‌های در این راستا داریم که در آینده عملی خواهد شد.»

شاروالی ولایت هرات، هم‌چنان از مردم این ولایت نیز خواست تا در پاک ‌نگه‌داشتن محیط خود با این اداره همکار باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA