ads

باشنده‌گان فاریاب از افزایش نرخ مواد خوراکی در این ولایت شکایت دارند

باشنده‌گان ولایت فاریاب از بلند رفتن نرخ مواد اولیه در بازارهای این ولایت شکایت داشته و می‌افزایند که با وجود کاهش نرخ دالر در برابر پول افغانی قیمت مواد اولیه هنوز هم رو به افزایش است.

آزادبیگ رسولی
16 حمل 1401
باشنده‌گان فاریاب از افزایش نرخ مواد خوراکی در این ولایت شکایت دارند

به گفته آنان، پیش از این فروشنده‌گان،علت افزایش نرخ مواد اولیه را بلند بودن نرخ دالر در مقابل پول افغانی عنوان می‌کردند؛ اما اکنون که قیمت دالر نیز کاهش یافته است، به نرخ مواد اولیه هیچ‌گونه تغییری وارد نشده است.

این باشنده‌گان مدعی اند که با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، قیمت مواد اولیه نه‌تنها اینکه کاهش پیدا نکرده؛ بلکه بیشتر از پیش افزایش یافته است.

در همین‌حال، محمد رستم یکی از عمده‌فروشان در شهر میمنه، علت افزایش قیمت مواد اولیه را کم علاقه‌گی تاجران و هم‌چنان تحولات منطقوی بویژه جنگ روسیه با اوکراین عنوان می‌کند.

در عین‌حال عبدالملک یکی دیگر از فروشنده‌گان مواد غذایی در فاریاب دلیل بلند رفتن نرخ مواد اولیه را کاهش واردات این مواد می‌داند.

از سوی‌هم، احمد نصیب مدیر کنترول اداره شاروالی میمنه می‌گوید، این اداره برای مواد اولیه نرخ‌نامه تعیین کرده است؛ اما فروشنده‌گان مواد غذایی بدلیل افزایش گمرک در بنادر کشور، نرخ مواد اولیه را نیز افزایش داده اند.

این در حالی است که همه‌‎ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نرخ مواد اولیه در بازارهای کشور افزایش پیدا می‌کند

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA