ads

روزانه بیش از صد تن در ولایت بلخ برای آزمایش کرونا به شفاخانه مراجعه می‌کنند

مسئولان شفاخانه اختصاصی کووید-19 در ولایت بلخ می‌گویند که روزانه بیش از صد تن برای آزمایش ویروس کرونا به این شفاخانه مراجعه می‌کنند.

جواد نبی‌زاده
19 حوت 1400
روزانه بیش از صد تن در ولایت بلخ برای آزمایش کرونا به شفاخانه مراجعه می‌کنند

کووید-19، ویروسی‌که طی دوسال اخیر معادلات جهانی را برهم زد و مردم دنیا را به وحشت انداخت؛ اما در این روز ها مردم افغانستان، در قبال این ویروس بی‌تفاوت اند.

هرچند به شکل مرموز و پنهانی از هر کوچه و پس‌کوچه‎های کشور، این ویروس قربانی می‌گیرد؛ با آن‌هم در میان مردم خبری از رعایت توصیه‌های صحی و فاصله اجتماعی نیست.

مسؤلان شفاخانه کووید-19 در بلخ، می‌گویند که این شفاخانه 45 کارمند خدماتی و مسلکی دارد که روزانه بیشتر از 100 تن برای تشخیص و تست به این مرکز صحی مراجعه می‌کنند.

داکتر عصمت الله دولت زی، مسؤل شفاخانه کووید-19 می‌گوید که پرسونل صحی این شفاخانه به شکل 24 ساعته خدمات درمانی ارایه نموده و اکنون به تعداد 10 بیمار دراین شفاخانه بستری اند.

شماری از باشنده‌گان شهر مزارشریف، از بی‌تفاوتی مردم در برابر این ویروس نگران بوده و می‌گویند که مردم هنوز هم کووید-19 را به مصابه یک بیماری عادی دانسته و از کنار آن بی‌تفاوت می‌گذرند.

اقبال، یک‌تن از باشنده‌گان این شهر می‌گوید که افرادی در همسایه‌گی آنان، با داشتن تمام علایم کووید-19، هنوزهم در اجتماعات گشت و گذار می‌کنند.

در عین حال فردین، یکی دیگر از باشنده‌گان این شهر، هشدار می‌دهد که اگر خانواده‌ها در برابر کرونا جدی برخورد نکنند، عواقب سنگینی برای آنان در پی خواهد داشت.

هر چند آمار دقیق از مصاب شده‌ها و جان باخته‌گان این ویروس در بلخ وجود ندارد؛ اما گفته می‌شود که تعداد اندک آنان ثبت ریاست صحت عامه بلخ می باشد.

مسؤلان صحی از مردم می‌خواهند که نکات بهداشتی و توصیه‌های صحی را رعایت نموده و سبب مصاب شدن خود و خانواده های شان به این ویروس نگردند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA