ads

نگرانی خبرنگاران و نهادهای حامی رسانه‌ها از محدود شدن آزادی بیان

در پی اعلام طرزالعمل نشراتی برای رسانه‌‌ها در مرکز و ولایات، شماری از خبرنگاران و نهادهای حامی رسانه‌‌ها می‌گویند که پس از تحولات سیاسی اخیر در کشور محدودیت‌های زیادی بر فعالیت‌ رسانه‌ها وضع شده که این به معنای خاموش کردن آزادی بیان است.

منصور یوسف‌زی
11 دلو 1400
نگرانی خبرنگاران و نهادهای حامی رسانه‌ها از محدود شدن آزادی بیان

حجت‌الله مجددی، رییس اجرایی فدراسیون خبرنگاران در واکنش به وضع محدودیت‌ها بر رسانه‌ها می‌گوید، پس از تحولات سیاسی، رسانه‌ها در وضعیت دشوار فعالیت می‌کنند و وضع برخی محدودیت‌ها باعث دلسردی خبرنگاران و بسته شدن رسانه‌ها می‌شود.

وی در صحبت با کلید گفت، در ولایت‌ها برخورد مسوولین با رسانه‌ها و وضع محدودیت‌ها بر آنان نسبت به مرکز متفاوت است.

به گفته‌ی مجددی، بر اساس معلومات آنان کار روی قانون رسانه‌ها و برخی اقدامات دیگر در مرکز جریان دارد. مجددی می‌افزاید که نمایندگان رسانه‌ها و نهاد‌های حامی باید در تمام تصیم‌گیری‌ها سهیم باشند.

از سوی هم شماری از خبرنگاران می‌گویند که با روی کار آمدن امارت اسلامی محدودیت‌ها بر فعالیت‌های رسانه‌ها نسبت به هر زمان دیگر افزایش یافته است.

نذیر شینواری، یکی از خبرنگاران کابل در صبحت با کلید گفت که وضع محدودیت‌ها بر رسانه‌ها به معنای خاموش ساختن آزادی بیان است و تاثیر منفی بر فعالیت رسانه‌ها می‌گذارد.

وی از مقام‌های امارت اسلامی می‌خواهد که به آزادی بیان متعهد باشند.

این در حالی‌است که در برخی ولایت‌ها مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ از رسانه‌ها خواسته تا از نشر خبرهای منفی و آهنگ‌ها و در ضمن از وصل کردن تماس زنان به برنامه‌های تفریحی خودداری کنند.

اما در رهنمود نشراتی که از سوی مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در کابل با رسانه‌ها شریک شده‌، به این مسایل پرداخته نشده‌است.

در این رهمنود از رسانه‌ها خواسته شده که از تحریف، توهین به شخصیت‌های ملی و نشر خبرهای که بالای اذهان عامه تاثیر منفی برجای می‌گذارد، خودداری کنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA