ads

توزیع کمک‌های نقدی و غیرنقدی بشری دو نهاد خیریه در بامیان

سازمان جهانی مهاجرت و مؤسسه تیکا روز شنبه(20 قوس) به بیش از هشت‌صد خانواده در مرکز بامیان کمک‌های نقدی و غیرنقدی توزیع کرد.

مسعود اختیاری
22 قوس 1400
توزیع کمک‌های نقدی و غیرنقدی بشری دو نهاد خیریه در بامیان

سازمان جهانی مهاجرت برای ۳۱۹ خانواده بی‌جاشده، عودت کننده و متضرر حوادث طبیعی، در بامیان بسته‌های زمستانی توزیع کرد. عنایت‌الله لعل‌زاده، مسئول توزیع این کمک‌ها گفت که برای هر خانواده مبلغ  2صد دالر و کالاهای زمستانی توزیع می‌شود.

در عین زمان، مؤسسه تیکا، توزیع کمک‌های غذایی کشور ترکیه را برای 5‌صد خانواده، در بامیان آغاز کرد. تیکا این کمک‌ها را به همکاری وزارت مهاجرین و عودت کنندگان توزیع می‌کند.

 زوهدو چال، هماهنگ‌کننده دفتر تیکا گفت که این کمک‌ها شامل یک بوری آرد، ده کیلو برنج، پنج لیتر روغن، چهار کیلو لوبیا، چهار کیلو شکر، دو کیلو چای و هشت کیلوگرام مکرانی و هم‌چنان یک تخته کمپل می‌باشند.  

با این حال، شماری از باشندگان بامیان از نحوه شناسایی و توزیع کمک‌ها از سوی ریاست مهاجرین و عودت کنندگان این ولایت، شکایت دارند. آنان می‌گویند که در توزیع این کمک‌ها افراد مستحق تشخیص نشده اند.

حسن رضا یکی از این افراد که به محل توزیع کمک‌ها رفته، اما نتوانسته کمکی دریافت کند، می‌گوید که کمک‌ها به گونه دستوری توزیع شده‌اند و برای اکثر مردم نرسیده است.

محمد دیگر معترض این روند، گفت که اسم کسانی برای دریافت کمک خوانده شد که به اساس سروی مشخص نشده بودند و مسئولین شوراهای محل از آن اطلاع نداشتند.

مولوی عبدالله سرحدی، والی بامیان که در برنامه توزیع کمک‌های مؤسسه تیکا حضور داشت، گفت که برای شناسایی افراد مستحق کمیسیونی تشکیل داده است. سرحدی افزود که «ما برای تشخیص مستحقین در این ولایت، کمیسیونی را متشکل از علما و موسفیدان ساخته‌ایم که همه‌ءکمک‌ها را به دور از هرگونه خیانت و دزدی، برای مستحقین برسانند.»

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرند که  فقر در سطح بامیان گسترده شده، به ویژه در ماه‌های اخیر با افزایش بیکاری، گسترده‌تر شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA