ads

نگرانی کابل نشینان از افزایش جرایم جنایی

کابل نشینان از افزایش جرایم جنایی در نواحی مختلف این شهر شکایت دارند، آنان می‌گویند که مقام‌های امنیتی باید در رابطه به تامین امنیت شهر تلاش‌های بیشتر به خرچ دهند.

منصور یوسف‌زی
6 قوس 1400
نگرانی کابل نشینان از افزایش جرایم جنایی

به گفته شهروندان، هر چند در وضعیت امنیتی، نسبت به چند ماه پیش تاحدودی تغییرات مثبت آمده ‌است، با آن هم آنان روزمره  با انواع تهدیدات روبرو هستند.

این شهروندان از مسئولان حکومت جدید می‌خواهند که برای کنترل وضعیت، با مجرمان برخورد جدی داشته باشند.

از سوی دیگر مقام‌های امارت اسلامی از بازداشت ۹۱ نفر در پیوند به جرایم مختلف جنایی از ناحیه‌های مختلف شهر کابل خبر می‌دهند.

مولوی کامران، رییس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل می‌گوید، این افراد در پيوند به سرقت‌های مسلحانه، اختطاف، ترور و جرایم اخلاقی بازداشت شده‌اند.

وی می‌افزاید، سطح جرایم جنایی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.

به گفته کامران، حکومت جدید برای تامین امنیت شهروندان کابل، تلاش‌های زیادی انجام خواهند داد.

شماری از کارشناسان نظامی اما به این باور اند که هرچند امارت اسلامی در رابطه به مبارزه با جرایم جدی برخورد می‌کنند، ولی نیاز به کنترل بیشتر اوضاع می‌باشد.

حیگل سلیمان‌خیل، کارشناس نظامی به کلید گفت، با توجه به گذشته سطح جرایم کاهش یافته است و بخاطر کنترل وضعیت باید مقام‌های امارت اسلامی با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشند.

وی می‌افزاید، اگر پولیس مسلکی با يونیفورم مشخص بخاطر تامین امنیت در کابل گماشته شوند، سطح جرایم تا ۵۰ در صد کاهش خواهد یافت.

این در حالی‌ست که در حکومت پیشين نیز افزایش جرایم جنایی شهروندان کابل را نگران کرده بود، اما حال باورها بر این است که با توجه به گذشته سطح جرایم به مراتب پایین آمده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA