ads

رشد ماهی پروری در شمال کشور

در سال‌های اخیر، کشاورزان و باغ‌داران در شمال کشور، علاقه‌ی زیادی برای ایجاد فارم‌های ماهی نموده و اکنون صدها فارم کوچک و بزرگ ماهی در 5 ولایت شمال کشور ساخته شده‌است.

جواد نبی‌زاده
14 میزان 1400
رشد ماهی پروری در شمال کشور

مسوولان، می‌گویند که سالانه ده‌ها تُن ماهی مصرفی ولایت‌های شمال کشور از این فارم‌ها مهیا گردیده و با قیمت خوبی در بازار‌ها عرضه می‌گردد.

مالکان فارم‌های ماهی، می‌گویند که این فارم‌ها در کنار پرورش ماهی، مکان تفریحی برای شماری از خانوادها نیز گردیده و برای ماهی‌گیری و تفریح در این مکان‌ها می‌آیند.

محمد عارف و خداداد، دو تن از باشنده‌گان ولایت فاریاب، برای تفریح و خوردن ماهی در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب آمده، می‌گویند که در این فارم‌ها، ماهی‌های خوبی پرورش می‌شود و همیشه برای خرید ماهی در این‌جا می‌آیند.

یونس، مالک یکی از فارم‌های ماهی، می‌گوید که در گذشته، وضعیت امنیتی در این ساحات خوب نبوده و اکنون با بهترشدن وضعیت امنیتی مردم بیشتر برای تفریح و خرید ماهی در فارم‌های آنان می‌آیند.

هرچند آمار دقیق از شمار فارم‌های ماهی در شمال کشور وجود ندارد؛ اما مسوولان می‌گویند که طی سال‌های اخیر صدها فارم کوچک و بزرگ ماهی در پنج ولایت شمال کشور ساخته شده و سالانه ده‌ها تُن ماهی در آن پرورش می‌یابد.

از سویی هم، نعمت‌الله، یک‌تن از ماهی‌پزان شهر مزارشریف به کلید، می‌گوید که وضعیت اقتصادی مردم خوب نبوده و در مقایسه با ماه‌های گذشته، مردم کم‌تر برای خرید ماهی می‌آیند.

گفتنی‌ست که سالانه بیش از صد تُن ماهی در ولایات شمال کشور به مصرف می‌رسد و مقدار کم آن در این زون پرورش می‌یابد و متباقی نیازمندیهای مردم از کشور پاکستان وارد می‌گردد.

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA