ads

ادامه تلاش‌ها برای تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان

حدود دو هفته می‌شود که برخی اداره‌های دولتی و خصوصی فعالیت ندارند که باعث مشکلات زیادی در زمینه ارائه خدمات به مردم شده است.

نویسنده: راحله یوسفی
8 سنبله 1400
ادامه تلاش‌ها برای تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان
عکس از شبکه‌های اجتماعی

اما طالبان می‌گویند که به زودی، حکومت جدید تشکیل گردیده و به مشکلات مردم رسیده‌گی خواهد شد.
ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان می‌گوید که گفت‌وگوها برای تشکیل حکومت همه‌شمول جریان دارد و نتایج آن به زودی، اعلام خواهد شد.
در همین حال، آگاهان امور به این باوراند که زمان‌گیر بودن گفت‌وگوها به نفع مردم و نظام است و به هر اندازه که این گفت‌وگوها دوامدار باشد، حکومت با ثبات و قابل قبول برای تمام مردم روی کار خواهد آمد.
سردارمحمد همدرد؛ عضو بنیاد صلح‌آمیز افغانستان گفت، بحث‌ها و گفت‌وگو به دلیل این طولانی شده است که اختلاف‌ها در حکومت آینده به وجود نیاید.
از سویی هم، سیدناصرموسوي؛ یک تن دیگر از آگاهان امور سیاسی، بر تشکیل حکومت همه شمول تاکید نموده، گفت که باید با تمام طرف‌های مخالف، گفت‌وگو شود.
موسوی، تاکید کرد که خواست تمام طرف‌ها در تشکیل حکومت در نظر گرفته شود و حکومتی روی کار آید که تمام افغان‌ها در آن شامل باشد.
این در حالی‌ست که طالبان، 33 ولایت به‌شمول پایتخت را تصرف کرده‌اند، اما مقام‌ها و سیاسیون در ولایت پنجشیر، می‌گویند که این ولایت را به طالبان تسلیم نمی‌دهند.
با این حال، مذاکرات به‌هدف جلوگیری از درگیری و حل مسالمت‌آمیز این معضل، میان دوطرف جریان دارد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA