ads

کاهش علاقمندی مردم به تفریح به دلیل جنگ

شماری از شهروندان کشور می‌گویند که نا امنی‌ها و تشدید درگیری‌ها، باعث شده که نتوانند به جاهای دیدنی بروند.

نویسنده: مقدس هاشمی
20 سرطان 1400
کاهش علاقمندی مردم به تفریح به دلیل جنگ

آنان، ضمن نگرانی از ادامه درگیری‌ها همزمان با فصل گردش‌گری، می‌گویند که نا امنی و نبود روحیه برای گشت‌وگذار سبب شده است تا به مکان‌های دیدنی و جاهای تفریحی رفته نتوانند.
صفی الله حکیمی که مصروف کار و بار شخصی است، به کلید گفت، همه ساله درفصل تابستان همراه با خانواده، برای تفریح و سیاحت به مکان‌های سبز و دیدنی از جمله پغمان و ولایت‌های شمالی می‌رفت، اما در سال جاری به‌دلیل شدت جنگ‌ و نبود فضای مناسب برای تفریح، ترجیع داده که درخانه بماند.
حکیمی، گفت که احساس افسرده‌گی می‌کند و روحیه مناسب برای تفریح ندارد.
ازسویی هم، بهشته سروی؛ یک تن از باشنده‌گان پایتخت می‌گوید که مردم همه روزه، با شنیدن خبرهای جنگ و خون‌ریزی صبح شان را آغاز و ختم می‌کنند.
به گفته وی، وضعیت کنونی سبب شده است که هیچ کس، علاقه‌ای به گشت‌وگذار نداشته باشد.
درهمین حال، سخنگوی سکتور امنیتی و دفاعی می‌گوید که در چهار روز گذشته پنج ولسوالی از تصرف گروه طالبان بیرون شده است .
اجمل عمر شینواری؛ سخنگوی سکتور امنیتی و دفاعی کشور امروز یک‌شنبه (20 سرطان) در نشست خبری با رسانه ها گفت ولسوالی های علی آباد کندز، یفتل پایان بدخشان ، ادرسکن هرات ، و ارغنداب قندهار از وجود طالبان پاک‌سازی شده است.
شینواری گفت که 124 عملیات ضربات هوایی و تصفیوی در 25 ولایت کشور راه‌اندازی گردیده که در پی آن، یک هزار 177 طالب مسلح کشته و 651 تن زخمی و 42 تن دیگر شان بازداشت شده‌اند .
به گفته وی، درپی عملیات نیروهای دفاعی نزدیک به 60 حلقه ماین نیز کشف و خنثی شده است.
با این همه شرف‌الدین عظیمی؛ یک تن از روانشناسان، در صحبت با کلید گفت که شرایط حساس کشور، سبب شده است تا مردم دچار سردرگمی و تنبلی ذهنی شوند.
وی، افزود که اگر وضیعت این‌گونه به‌پیش برود، دربلند مدت سبب اضطراب، افسرده‌گی و حتی مشکلات خانواده‌گی خواهد شد.
این درحالی‌ست که همزمان با خروج کامل نیروهای خارجی ازافغانستان، جنگ‌ها در کشور شدت گرفته و در روزهای گذشته، چندین ولسوالی در ولایت‌های مختلف، میان نیروهای افغان و گروه طالبان دست به دست شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA