ads

ضرورت اقدام مردمی بر ضد دشمنان روشنایی

در این اواخر، به نسبت نبود تدابیر امنیتی مشخص از سوی حکومت و نبود همکاری جدی مردم، همیشه با مشکلات غیرقابل تحمل و جبران‌ناپذیر در حفظ و نگه‌داشت سرمایه‌های ملی روبه‌رو و خسارات هنگفتی را متحمل شده‌ایم.

کلید
6 سرطان 1400
ضرورت اقدام مردمی بر ضد دشمنان روشنایی

در چند ماه اخیر، دشمنان روشنایی دست به تخریب و منهدم‌ساختن ده‌ها پایه‌ی برق در شمال کابل زده‌اند که با این جنایت شان نه تنها چندین ولایت کشور را در تاریکی نشانده‌اند، بلکه میلیون‌ها افغانی خسارات مالی به دارایی عامه وارد کرده‌اند.
دیروز، بعد از آن‌که کارمندان تخنیکی شرکت برشنا توانستند که به اثر زحمات دو هفته‌یی سه پایه‌ی برق را در سالنگ‌ها و خنجان ترمیم و برق وارداتی را وصل نمایند، دشمنان روشنایی یک پایه‌ی دیگر را در منطقه رباط ولسوالی بگرام منهدم ساختند.
این پایه‌ی برق در حالی انفجار داده شده که مردم از یک‌سو امیداوری به روشن‌شدن خانه‌های شان پیدا کرده بودند و از سوی دیگر، سه عزیزی که مصروف ترمیم پایه‌های برق بودند جان‌های شیرین شان را از دست دادند.
مردم، شاکی‌اند که حکومت در تامین تدابیر امنیتی به‌خصوص در چنین مواردی اقدامات اساسی را روی دست نمی‌گیرد و نه هم در برابر آنانی‌که مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند، قاطعانه برخورد می‌کند. با آن‌که حرفی در این شکایت وجود ندارد؛ اما حفاظت از سرمایه‌ها و دارایی‌های عامه مسوولیت مشترک مردم و حکومت است.
به همان اندازه که حکومت در این راستا مسوول پنداشته می‌شود، مردم نیز باید احساس مسوولیت کنند و در شناخت عناصری‌که دست به چنین جنایات می‌زنند، همکاری نمایند. اگر چنین همکاری به‌وجود آید، نه کسی به تخریب پایه‌های برق خواهد پرداخت و نه تاریکی بر مردم مستولی خواهد گشت.
این بیست‌وپنجمین پایه‌ی برق است که از بین برده می‌شود؛ اما عاملان آن شناسایی نشده‌اند، حکومت تا هنوز فقط چند تن را به ظن تخریب پایه‌های برق بازداشت نموده؛ اما از برخورد قاطع در برابر آنان چیزی گفته نشده‌است.
مردم می‌خواهند، کسانی‌که دستگیر می‌شوند، به گونه‌ی علنی مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمال شان برسند، تا درس عبرتی باشد برای دیگران.
شماری به این نظراند که در تخریب این پایه‌ها مافیا دست دارند؛ اما مافیا کیست و ریشه در کجا دارد؟ اگر چنین باشد چرا حکومت و نهادهای مربوط در برابر آن اقدام نمی‌کنند و برای همیش به این غایله نقطه‌ی پایان نمی‌گذارند.
از این‌که مردم از برق نفع می‌برند، نقش آنان در تامین امنیت پایه‌های برق مهم می‌باشد. مردم باید برای از دست‌ندادن روشنایی در شناسایی کسانی‌که در مناطق شان به این جنایت مبادرت می‌ورزند، همکاری جدی نمایند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA