ads

نمایشگا محصولات زراعتی و تولیدات داخلی در ولایت هرات برگزار شد

نمایشگاه، محصولات زراعتی و تولیدات داخلی زیر نام “گل‌وبته” در ولایت هرات برگزار گردید.

نویسنده: مهرو سروری
14 حوت 1399
نمایشگا محصولات زراعتی و تولیدات داخلی در ولایت هرات برگزار شد

بشیر احمد بهادری؛ رئیس اتاق محصولات زراعتی و مالداری ولایت هرات به کلید گفت، این نمایشگاه به هدف معرفی و بازاریابی برای محصولات و تولیدات داخلی، راه‌‌اندازی شده است.
وی افزود، در این نمایشگاه دو ماهه، نها‌ل‌های مثمر، غیر مثمر، زینتی ومحصولات داخلی ماننده عسل، زعفران، شالی، برنج صدری، لبنیات و دیگر محصولات و تولیدات داخلی هرات، در 100 غرفه به نمایش گذاشته شده است.
با این حال، برخی از فروشنده‌گان گیاه می‌گویند، ایجاد فضای سبز در شهر و منازل مسکونی، باعث طراوت روح و روان و جلوگیری از افزایش آلوده‌گی هوا خواهد شد.
نذیر احمد حیدری که بیش از 200 نوع گل به‌شمول اکیرا، شمشاد، رزماری، شب‌بو و انواع دیگر گل‌ها را به نمایش گذاشته است، از حکومت می‌خواهد که برای فروش محصولات شان، بازار دایمی ایجاد کند.
از سووی هم ، شماری از بانوان زعفران‌کار می‌گویند، حکومت باید برای معرفی محصولات وتولیدات داخلی، نمایشگاه‌های متعددی در سطح محلی، ملی وبین‌المللی برگزار کند.
به گفته آنان، برگزاری نمایشگاه‌های دایمی، باعث رشد و خودکفایی اقتصادی بانوان متشبث خواهد شد.
با این همه، سیدوحید قتالی؛ والی هرات در صحبت با رسانه‌ها، از تلاش‌های اداره محلی برای ایجاد بازار دایمی برای گل، گیاه و محصولات داخلی خبر داد.
وی گفت، طی مراحل قانونی برای مشخص کردن مکان مناسب برای ایجاد نمایشگاه دایمی، در همآهنگی با اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز جریان دارد.
این درحالی‌ست که نبود بازار برای فروش تولیدات داخلی، همواره یکی از چالش‌های بزرگ فراراه صنعت‌کاران در ولایت هرات بوده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA