ads

به منظور جلوگیری از فساد در مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا، تیم نظارتی ایجاد می‌شود

همزمان با نگرانی‌ها از آغاز موج دوم ویروس کرونا در در افغانستان، کمیته اضطراری مبارزه با ویروس کرونا می‌گوید، این کمیته تدابیر لازم را برای مقابله با همه‌گیری موج دوم ویروس کرونا و فساد در این بخش، روی دست گرفته است.

مقدس هاشمی
10 قوس 1399
به منظور جلوگیری از فساد در مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا، تیم نظارتی ایجاد می‌شود
عکس از شبکه‌های اجتماعی

 

 

جاوید عالمی؛ مشاور معاونیت دوم ریاست جمهوری، در صحبت با کلید، از ایجاد یک تیمی که مسوولیت نظارت و پاسخ‌گویی به کمیته اضطراری مبارزه با ویروس کرونا را دارد، خبر می‌دهد.

به گفته‌ی وی، این تیم از مصرف بودجه مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، نظارت می‌کند.

از سویی هم، وزارت صحت عامه می‌گوید، این وزارت متعهد به مبارزه با فساد بوده و تلاش می‌کند تا خدمات صحی را به تمام مردم عرضه کند.

معصومه جعفری؛ معاون سخنگوی وزارت صحت عامه به کلید گفت که این وزارت، تدابیری را برای مبارزه با فساد، روی دست گرفته است.

با این همه، وزارت مالیه می‌گوید، بودجه مشخص به منظور مبارزه به موج دوم ویروس کرونا، دربودجه سال 1400 در نظرگرفته شده‌است.

شمعروزخان مسجدی؛ سخنگوی وزارت مالیه به کلید می‌گوید، دربودجه سال مالی 1400 خورشیدی، نزدیک به دومیلیارد افغانی، برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا در افغانستان، درنظر گرفته شده است.

به گفته وی، این وجه مالی با توجه به شرایط قابل تغییر می‌باشد.

این درحالی‌ست که به اساس گزارش اداره بازرس ریاست جمهوری، در جریان موج نخست ویروس کرونا در کشور، فساد گسترده در بخش خریداری تجهیرات طبی و دوا، صورت گرفته و در بیش‌تر از ولایات، وسایل و تجهیزات غیرضروری، خریداری شده‌است.

این اداره همچنان والیان برخی ولایت‌ها، وزیر اسبق وزارت صحت عامه و برخی دیگر از کارمندان این وزارت را به اداره‌ی لوی سارنوالی معرفی کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA