ads

بنیاد صلح افغانستان: تشدید خشونت‌ها موجب بی‌اعتمادی تیم‌های مذاکراه‌کننده شده‌است

مسوولان بنیاد صلح افغانستان می‌گویند، تا زمانی که آتش‌بس سراسری در کشور تامین نشود، مذاکرات صلح همچنان زمان‌گیر شده و به نتیجه‌یی منتهی نخواهد شد.

خیرالبنات سادات
24 میزان 1399
بنیاد صلح افغانستان: تشدید خشونت‌ها موجب بی‌اعتمادی تیم‌های مذاکراه‌کننده شده‌است
عکس از شبکه‌های اجتماعی

مسوولان بنیاد صلح افغانستان، از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهند تا با برقراری آتش‌بس فراگیر در کشور، راه را برای بحث‌های اساسی و محوری در مذاکرات صلح هموار کنند.
نعیم ایوب‌زاده؛ عضو بورد رهبری بنیاد صلح افغانستان، روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت، با آن‌که بیش‌تر از یک‌ ماه از جلسه‌ی افتتاحیه مذاکرات در دوحه می‌گذرد، جلسات متوقف و بحث‌های آنان محوری نبوده‌است.
آقای ایوب‌زاده می‌افزاید که نبود روحیه تساهل و تسامح میان هیئت‌های مذاکراتی دو طرف موجب پرتنش‌شدن روند خواهد شد.
از سوی دیگر، عبدالرزاق هاشمی؛ نماینده مردم بغلان در ولسی جرگه و از موسسین بنیاد صلح افغانستان با اشاره به نقش کشورهای همسایه در روند صلح افغانستان می‌گوید، افغانستان با ثبات به سود کشورهای منطقه و جهان است.
آقای هاشمی از کشورهای همسایه افغانستان می‌خواهد تا از مداخلات دست بردارند و بگذارند مردم افغانستان به صلحی که آرزوی دیرین شان است، برسند.
از سویی هم، مرادعلی مراد؛ عضو بورد رهبری بنیاد صلح افغانستان و معین پیشین وزارت امور داخله می‌گوید، جنگ و صلح به‌طور هم‌زمان غیرمنطقی است و طالبان باید مطابق خواست مردم افغانستان به آتش‌بس تن دهند.
نگرانی‌ها از طولانی‌شدن روند صلح در حالی مطرح می‌شوند که به تازه‌گی چهارشنبه شب هیئت‌های مذاکراتی دو طرف دومین نشست عمومی شان را در دوحه برگزار کردند.
در این نشست، روی حل موضوعات اختلافی صحبت و تاکید گردیده‌ که گروه‌های تماس دو طرف، هرچه‌زودتر راه‌های حل را برای موضوعات اختلافی ارایه کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA