ads

جرگه مشورتی صلح، طی قطع‌نامه‌ی رهایی 400زندانی طالب را فیصله کرد

اعضای جرگه مشورتی صلح، پس از سه روز مشورت، طی قطع‌نامه 25ماده‌یی از حکومت خواستند به‌خاطر پایان جنگ و مصلحت ملی، زندانیان باقی‌مانده‌ی گروه طالبان را رها سازد و از طرف طالب خواستند تا به تصامیم اعضای جرگه مشورتی صلح عمل کنند.

محمد فصیح متوکل
19 اسد 1399
جرگه مشورتی صلح، طی قطع‌نامه‌ی رهایی 400زندانی طالب را فیصله کرد

عاطفه طیب؛ با بیان قطع‌نامه‌ی این جرگه افزود که حمایت از روند صلح، آتش‌بس دایمی، حفظ مردم‌سالاری، جمهوریت، حقوق زنان، دست‌آوردهای هژده‌ساله، حمایت از نیروهای امنیتی و شرایط آغاز مذاکرات بین‌الافغانی از موضوعات اساسی اعضای جرگه مشورتی صلح بوده‌است.
محمد اشرف غنی؛ رییس جمهوری کشور که در پایان این جرگه سخن‌رانی می‌کرد، پیشنهادات اعضای جرگه مشورتی صلح را پذیرفته افزود که پس از رهایی زندانیان گروه طالبان، انتخاب به‌دست این گروه است تا نشان دهند از آتش بس سرتاسری ترس ندارند و خواست جرگه مشورتی صلح را می‌پذیرند.
به گفته‌ی وی، هنوز خطرها و تلاش‌ها وجود دارد تا مردم افغانستان در روند صلح به اجماع نرسند.
در این میان، عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه ملی و رییس جرگه مشورتی صلح می‌‌گوید که قطع‌نامه‌ی جرگه، ضمن این‌که خواست و احساس مردم افغانستان بوده، آخرین بهانه‌ها و موانع بر سر راه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را از میان برداشته است.
از سویی هم، حامد کرزی؛ رییس جمهور پیشین کشور، از گروه طالبان خواست تا از جنگ دست کشیده به خواسته‌های جرگه مشورتی صلح احترام بگذارند.
جرگه مشورتی صلح با اشتراک 3400 تن از سراسر کشور به منظور رهایی 400زندانی طالب که متهم به قتل، اختطاف، قاچاق موادمخدر و جرایم حق‌العبدی بودند، برگزار شد و پس از سه روز با فیصله رهایی 400 زندانی طالب به پایان رسید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA