ads

محدودیت برگشت‌وگزار در روزهای عید شدیدتر می‌شود

فردا یکشنبه؛ مصادف است با روز اول عید سعید فطر که همه ساله، مردم به گونه گسترده این روز را تجلیل می‌کنند؛ اما در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسوولان صحی تاکید می‌کنند که عید به گونه محدود و در خانه، تجلیل گردد.

نویسنده: بهشته محمدی
3 جوزا 1399
محدودیت برگشت‌وگزار در روزهای عید شدیدتر می‌شود
عکس از شبکه‌های اجتماعی

در حالی‌که حکومت افغانستان از شدید شدن محدودیت بر گشت‌وگزار در روزهای عید خبر می‌دهد؛ با آن هم شماری از باشندگان کابل می‌گویند که برای تجلیل از عید، آمادگی عام و تام گرفته اند.
کمیته اضطراری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کابل از جدی شدن محدودیت‌ها در روز های عید خبر داده می گوید که مردم بدون ضرورت موجه نمی توانند از خانه های‌شان بیرون شوند.
ناصر مهری؛ سخنگوی والی کابل در صحبت با کلید می‌گوید که تمامی وسایط در جاده‌های کابل بررسی می شوند، در صورت داشتن بیش از سه سر نشین با آنان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
از سوی هم وزارت ارشاد حج و اوقاف نیز به مساجد در مناطقی‌که در آنجاها بیم ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد، هدایت داده است تا نماز عید را در فضای باز با رعایت توصیه‌های وزارت صحت عامه ادا کنند.
فضل‌الکریم سراجی؛ رئیس انسجام امور مساجد وزارت ارشاد، حج و اوقاف به کلید می‌گوید که در وضعیت کنونی دست دادن و در آغوش گرفتن نیز پس از ادای نماز عید برای نماز گزاران جواز ندارد.
با این حال مردم با انتقاد از کار کردهای ضدالنقیض حکومت در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا می گویند که تشکیل تجمعات در بازارها قبل از عید، و جدی شدن محدودیت‌ها بر رفت و آمد مردم در روزهای عید، آنان را نسبت به کارکرد حکومت برای جلوگیری از شیوع کرونا، بی باور ساخته است.
برخی باشندگان کابل می‌گویند، با بی باوری که نسبت به موجودیت ویروس کرونا دارند، برای عید فطر آمادگی‌های عام و تام گرفته اند.
اما شمار دیگری می‌گویند که نگران جان خود و دوستان شان هستند و به همین دلیل ترجیح می دهند تا در روزهای عید از خانه‌های شان بیرون نروند.
با این همه وزارت صحت عامه از گسترش چشم گیر ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی کرده می‌گوید که در صورت عدم توجه مردم به توصیه های این وزارت، آمار مبتلایان ویروس کرونا به گونه سرسام آور، افزایش خواهد یافت.
وحید مجروح؛ معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، از مردم و مسوولان می‌خواهد تا با تطبیق جدی محدودیت برگشت‌وگزار در روزهای عید و رعایت توصیه‌های صحی، جان مردم را نجات دهند.
پس از افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا، حدود دوماه پیش روی گشت‌وگزار در شهر کابل و برخی دیگر شهرها محدودیا وضع شد.
اما در ده روز اخیر ماه رمضان، این محدودیت‌ها شکستانده شد که به گفته مسوولان صحی، افزایش بیماران کووید-19 در کشور، رابطه مستقیم با این اقدام دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA