ads

با وجود افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا رفت‌وآمد در کابل به حالت عادی برگشته است

با آنکه آمار بیماران کووید-19 در کشور در حال افزایش است؛ اما بر خلاف طرزالعمل وضع محدودیت بر گشت‌و‌گزار، بازارها و رفت و آمد در شهر کابل به روال عادی خود برگشته است.

نویسنده: بهشته محمدی
27 ثور 1399
با وجود افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا رفت‌وآمد در کابل به حالت عادی برگشته است

وزارت صحت عامه می‌گوید، رفع محدودیت‌ها بر گشت‌وگزار در کابل به صورت غیر رسمی و بر اساس تصمیم خودسرانه مردم صورت گرفته است.
وحید مجروح؛ معین عرضه خدمات صحی این وزارت امروز شنبه، در یک نشست خبری گفت که عدم رعایت حفظ‌الصحه و تدابیر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باعث ابتلای گروهی افراد به این ویروس شده است.
با این حال شماری از باشندگان کابل می‌گویند، باور چندانی به وجود ویروس کرونا در شهر و بازار ندارند.
ولی برخی دیگر می‌گویند، با آنکه از مبتلا شدن به ویروس کرونا ترس دارند؛ اما با آن‌هم به‌منظور رفع نیازمندی‌های شان به شهر و بازار رفت و آمد می‌کنند.
عده‌ی دیگر از باشندگان پایتخت اما حکومت را به بی‌کفایتی و عدم توجه جدی بر تطبیق محدودیت بر گشت‌وگزار متهم می کنند.
با این همه، فعالان جامعه مدنی نیز از کارکرد‌های حکومت در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انتقاد می کنند.
عادل شاه قریشی؛ یک تن از فعالان مدنی در صحبت با کلید گفت که شماری از مسوولان حکومتی، مبارزه با ویروس کرونا را منبع دستبرد و فساد برای خود ساخته‌اند.
با این همه یک منبع از وزارت امور داخله می‌گویند که به دلیل عدم توجه و بی کفایتی مردم در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بازارهای کابل به شکل خود سر باز شده و مردم محدودیت‌ها بر گشت‌وگزار را رعایت نمی‌کنند.
وزارت امور داخله که عضو کمیته اضطراری مبارزه با ویروس کرونا می‌باش و مسوولیت تطبیق طرزالعمل‌های این کمتیه را به عهده دارد، در این روزها مانع گشت‌وگزار مردم در شهر و بازار نمی‌شود.
از سوی هم، این منبع تائید می‌کند که برخی از منسوبان وزارت امور داخله، برای باز گذاشتن دکان‌ها در سطح شهر، رشوه‌ستانی می‌کنند.
این درحالسیت که بر اساس معلومات وزارت صحت عامه در پی عدم رعایت محدودیت‌ها بر گشت‌وگزار در سطح شهر، شمار بیماران کووید-19 در افغانستان، همه روزه در حال افزایش است.
بر اساس آخرین آمار این وزارت، با ثبت 349 واقعه مثبت جدید، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشو ربه 6402 تن افزایش یافت.
از سوی هم تا کنون 168 تن از بیماران کووید-19 در افغانستان جان باخته‌اند و 778 تن دیگر بهبود یافته و از شفاخانه‌ها مرخص شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA