ads

مقام های امریکا و آسترلیا در مورد استقرار ثبات در افغانستان گفتگو کردند

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که، تصمیم واشنگتن مبنی بر اعزام سربازان اضافی به افغانستان، هنوز هم تحت بررسی قرار دارد. رکس تیلرسن، وزیر خارجه امریکا این موضوع را را امروز در یک نشست دوجانبه، با مقام های آسترالیایی مطرح کرد. هدف این نشست، بحث روی مبارزه با داعش و چگونگی استقرار ثبات در […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
16 جوزا 1396
مقام های امریکا و آسترلیا در مورد استقرار ثبات در افغانستان گفتگو کردند
U.S. Defense Secretary Jim Mattis, left, and U.S. Secretary of State Rex Tillerson, second left, hold a joint press conference with Australian Foreign Minister Julie Bishop and Australian Defense Minister Marise Payne in Sydney, Monday, June 5, 2017. In their first joint appearance abroad, Secretary Mattis and Secretary of State Tillerson pledged unity with longtime ally Australia in fighting Islamic extremists who seek to intimidate the West. (AP Photo/Rick Rycroft)

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که، تصمیم واشنگتن مبنی بر اعزام سربازان اضافی به افغانستان، هنوز هم تحت بررسی قرار دارد.
رکس تیلرسن، وزیر خارجه امریکا این موضوع را را امروز در یک نشست دوجانبه، با مقام های آسترالیایی مطرح کرد.
هدف این نشست، بحث روی مبارزه با داعش و چگونگی استقرار ثبات در افغانستان می باشد که در آن در نشست وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده و آسترالیا ، بر مبارزه جدی در برابر تروریزم و تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان تاکید کردند.
قرار بود که، دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا ، تصمیم در مورد ستراتیژی جدید اش برای افغانستان را در نشست ده روز قبل ناتو در بروکسل اعلام کند، اما، وزیر خارجۀ امریکا می گوید که تصمیم گیری روی این استراتیژی، تا اکنون مورد غور قرار دارد.
این در حالیست که، جنرال جان نیکلسن، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، چند ماه قبل گفته بود که برای شکستاندن بن بست امنیتی در افغانستان و همکاری با نیروهای امنیتی افغان در مبارزه با طالبان، ایالات متحده باید چند هزار سرباز اضافی را به افغانستان بفرستد.
بر اساس استراتیژی جدید ایالات متحده، انتظار میرود که حدود پنج هزار سرباز اضافی امریکا به افغانستان فرستاده شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA