ads

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با قطر قطع روابط کردند

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی بدلیل انچه که حمایت قطر از تروریزم می خوانند، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند. براساس گزارش خبرگزاری رویترز، بحرین روز دوشنبه با اعلام قطع همه روابط خود با قطر، این کشور را به حمایت از “تروریزم” و دخالت در امور داخلی خود متهم […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
15 جوزا 1396
عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با قطر قطع روابط کردند

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی بدلیل انچه که حمایت قطر از تروریزم می خوانند، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند.
براساس گزارش خبرگزاری رویترز، بحرین روز دوشنبه با اعلام قطع همه روابط خود با قطر، این کشور را به حمایت از “تروریزم” و دخالت در امور داخلی خود متهم کرد.
حکومت بحرین اعلام کرده است که تمامِ دیپلومات های خود از قطر را فرا می خواند و  و به اعضای هیئت دیپلماتیک قطر مهلت  می دهد که  ظرف ۴۸ ساعت بحرین را ترک کنند.
از سوی هم  وزارت امورخارجه مصر نیز اعلام کرد که حریم هوایی و بنادر دریایی این کشور به روی قطر کاملا بسته است.
عربستان سعودی هم از قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر خبر داد، و همه مرزهای دریایی، زمینی و هوایی خود را با قطر مسدود کرده است.
عربستان سعودی ورود و یا عبور قطری ها از این کشور را به دلایل امنیتی  نیز ممنوع اعلام کرده و به قطری های مقیم این کشور ۱۴ روز مهلت داده  از خاک عربستان خارج شوند.
گفتنیست این اقدام تازۀ عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات علیه قطر در تاریخ روابط کشورهای عربی و منطقه بی سابقه بوده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA