ads

جمعیت اسلامی، خواستار برکناری مشاور امنیت ملی و رهبری نهادهای امنیتی شد

حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به رویداد های اخیر امنیتی در کابل، خواستار برکناری محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی و رهبری نهادهای امنیتی شد. صلاح الدین ربانی، رئیس این حزب امروز در نشست خبری در کابل گفت که برای اعادۀ اعتماد مردم به حکومت، تغییر رهبری نهادهای امنیتی ضروری می باشد. ربانی افزود: […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
15 جوزا 1396
جمعیت اسلامی، خواستار برکناری مشاور امنیت ملی و رهبری نهادهای امنیتی شد

حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به رویداد های اخیر امنیتی در کابل، خواستار برکناری محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی و رهبری نهادهای امنیتی شد.
صلاح الدین ربانی، رئیس این حزب امروز در نشست خبری در کابل گفت که برای اعادۀ اعتماد مردم به حکومت، تغییر رهبری نهادهای امنیتی ضروری می باشد.
ربانی افزود: انان امیدوار اند که عبدالله عبدلله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی به حیث نامزد حزب جمعیت از موقف این حزب قاطعانه حمایت خواهد کرد.
او، همچنان خواستار تحقیق شفاف رویداد های چهارشنبه خونین،جمعه و شنبه در کابل شد و بر اجرای کامل توافق نامه سیاسی حکومت وحدت ملی تاکید کرد.
با این حال، ربانی هشدار می‎دهد که اگر به خواست های انان پاسخ مثبت داده نشود، جمعیت در مشوره با جریان‎های سیاسی دیگر تصمیم‎های لازم را روی دست خواهد گرفت.
از سوی هم ربانی افزود: در مورد اشتراک و یا عدم اشتراک اش به حیث وزیر خارجه کشور در نشست پروسه کابل، هیات رهبری جمعیت اسلامی تصمیم خواهد گرفت.
رئیس جمعیت اسلامی همچنان تاکید کرد که تااکنون درمورد خارج شدن جمعیت از حکومت تصمیم گرفته نشده؛ اما بدون این حزب ادامه حکومت وحدت ملی معنای ندارد.
از سوی هم ربانی با اشاره به تظاهرات اخیر مردم در کابل گفت که ، نیروهای امنیتی با شلیک به معترضان مانند تروریست‌ها عمل کردند.
او، کشتار معترضان و حملات انتحاری اخیر در کابل را نشان‌دهنده ضعف جدی در مدیریت نیروهای امنیتی افغان خواند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA