ads

13 تن از سوی محاكم نظامی پاكستان محكوم به اعدام شدند

محاکم نظامی پاکستان سیزده تن را به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با تروریزم از جمله قتل عام ده خارجی کوهنورد در سال 2013 میلادی به مرگ محکوم کردند. براساس گزارش رسانه های پاکستانی، عرفان الله یک عضو تحریک طالبان پاکستان  در میان این افراد شامل است که در پیوند به حمله بالای کمپ اصلی خارجی ها در نانگا پاربات، دومین کوه مرتفع پاکستان، محکوم به اعدام شده است.

محاکم نظامی پاکستان سیزده تن را به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با تروریزم از جمله قتل عام ده خارجی کوهنورد در سال 2013 میلادی به مرگ محکوم کردند.
براساس گزارش رسانه های پاکستانی، عرفان الله یک عضو تحریک طالبان پاکستان  در میان این افراد شامل است که در پیوند به حمله بالای کمپ اصلی خارجی ها در نانگا پاربات، دومین کوه مرتفع پاکستان، محکوم به اعدام شده است.
افراد مسلح در لباس پولیس با حمله بر این کمپ، در سال 2013 ده کوهنورد از ایالات متحده امریکا، چین و سایر کشور های مختلف را به گلوله بستند.
این رویداد واکنش جهانی را در پی داشت و نیز صنعت کوهنوردی پاکستان را صدمه زد. اردوی پاکستان مهاجمان را تروریستان سرسپرده خواند و می گوید که آن ها در اعمال مرتبط با تروریزم به شمول حمله بر مکاتب و میدان هوایی و نیز کشتار مقام های امنیتی و غیر نظامیان دخیل بوده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA