ads

وزیر دفاع امریکا به کابل آمد

شام دیروز، وزیر دفاع امریکا در سفر از پیش اعلام ناشده وارد کابل شد.  خبرگزاری شینهوا گزارش داده که وی در این سفر، با نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان دیدار  خواهد کرد د و قرار نیست که با رییس جمهور کرزی دیدار کند.

نویسنده: The Killid Group
17 قوس 1392

شام دیروز، وزیر دفاع امریکا در سفر از پیش اعلام ناشده وارد کابل شد.

 

خبرگزاری شینهوا گزارش داده که وی در این سفر، با نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان دیدار  خواهد کرد د و قرار نیست که با رییس جمهور کرزی دیدار کند.

سفر چاک هیگل به کابل پس از شکست ماموریت جمیز دابنز  در باره امضای پیمان امنیتی  میان کابل- واشنگتن انجام می‌گردد. پیش از  دابنز، سوزان رایس؛ مشاور امنیت ملی امریکا  نیز برای متقاعد کردن کرزی  به کابل سفر کرده بود.

تنش‌ها میان کابل و واشنگتن پس از آن بالا گرفت که کرزی با افزودن پیشرط های تازه از امضای زودهنگام پیمان امنیتی امتناع ورزید.

مقام‌های امریکایی گفتند که وزیر دفاع امریکا قصد ندارد با رییس جمهور کرزی دیدار کند اما گفته شده که او در جریان این سفر با بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع و عمر داوود زی، وزیر داخله  در باره بررسی آخرین وضعیت امنیتی در افغانستان، دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

پس از اوج گیری تنش‌ها میان کابل – واشنگتن بر سر امضای پیمان امنیتی، این سومین مقام بلند پایه امریکایی است که  از افغانستان دیدن می‌کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA