ads

بررسی آخرین وضعیت امنیتی افغانستان در نشست بروکسل

نشست ناتو روز گذشته در بروکسل آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد، بحث در باره‌ی آخرین وضعیت امنیتی در افغانستان و مساله بحث برانگیز امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن از موضوعاتی محوری مورد بحث در نشست امروز، عنوان شده است.

نویسنده: The Killid Group
13 قوس 1392

نشست ناتو روز گذشته در بروکسل آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد، بحث در باره‌ی آخرین وضعیت امنیتی در افغانستان و مساله بحث برانگیز امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن از موضوعاتی محوری مورد بحث در نشست امروز، عنوان شد است.

سرمنشی ناتو در گشایش نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان، امضای موافقت نامه امنیتی افغانستان با امریکا را مهم خواند و هشدار داد که در صورت امضا نشدن این سند، ناتو از افغانستان خارج خواهد شد.

اندرس فوگ راسموسن  گفته که از تصمیم لویه جرگه  مشورتی که خواستار امضا این موافقت نامه شده بود، استقبال می‌کند.

لویه جرگه مشورتی هفته گذشته با ارایه برخی از مشورت‌ها به حکومت افغانستان، اعلام کرد که با امضا موافقت نامه امنیتی با امریکا موافق است اما رییس جمهور  کرزی با طرح شرط‌های تازه از امضای پیمان امنیتی امتناع ورزید.

ناتو، پیش از این اعلام کرده بود که با خروج نیروهای خارجی، ماموریت تازه‌ی این سازمان – که ماموریت حمایتی از نیروهای امنیتی افغان است- آغاز خواهدشد.

به گفته راسموسن، امروز قرار است هیات دولت افغانستان در باره‌ی توانایی نیروهای امنیتی افغان، انتخابات شفاف، آزاد و فراگیر در این کشور صحبت کنند.

گفتنی‌ست، ضراراحمد مقبل عثمانی، سرپرست وزارت امور خارجه و محمد عمر داودزی، وزیر امور داخله در نشست نمایندگان ارشد کشورهای عضو آیساف که در بروکسل برگزار شده است حضور دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA