ads

لودین فرار نکرده است

پس از آنکه عزیزالله لودین ریس اداره مبارزه با فساد اداری، اسمعیل خان وزیر انرژی و آب را متهم به فساد مالی و غضب زمین های دولتی کرد ، گزارش هایی به نشر رسید که آقای لودین از سوی وزیرانرژی وآب تحت فشار قرار گرفته و از کشور فرار کرده است.

نویسنده: The Killid Group
9 جوزا 1391
لودین فرار نکرده است

پس از آنکه عزیزالله لودین ریس اداره مبارزه با فساد اداری، اسمعیل خان وزیر انرژی و آب را متهم به فساد مالی و غضب زمین های دولتی کرد ، گزارش هایی به نشر رسید که آقای لودین از سوی وزیرانرژی وآب تحت فشار قرارگرفته و از کشور فرار کرده است.

اما نادر محسنی ریس ثبت دارایی های اداره مبارزه با فساد اداری می گوید آقای لودین برای شرکت در یک کنفرانس به آلمان سفر کرده و از آنجا با استفاده از رخصتی قانونی به خانه اش در امریکا رفته است.

وی فرار آقای لودین رد کرده می گوید قرار است ریس اداره مبارزه با فساد اداری هفته بعد به کشور برگردد.

حدود یک ماه پیش عزیزالله لودین ریس اداره مبارزه با فساد ادرای اعلام کرد که اسمعیل خان وزیر انرژی و آب به ارزش ملیون ها دالر؛ زمین های دولتی را غضب کرده است.

با تلاش های زیاد موفق به دریافت نظر اسمعیل خان وزیر انرژی و آب در این مورد نشدیم.

درحالیکه برخی کارشناسان موجودیت ادارت مبارزه با فساد اداری را به دیده شک می بیند تاکید دارند که اداره مبارزه با فساد اداری در کاهش فساد موثر نبوده است.

این کارشناسان می گویند دولت افغانستان اراده مبارزه با فساد اداری را نداشته که به همین دلیل دامنه فساد اداری در حال توسعه می باشد.

داکتر کبیر رنجبر کارشناس حقوقی می گوید تمامی مقامات بلند پایه حکومتی ، برخی اعضای پارلمان و کارمندان دستگاه قضایی غرق در فساد اداری بوده و هیچ امید از مبارزه بافساد از سوی دولت وجود ندارد.

از سوی دیگر داکتر اکرم عارفی کارشناس سیاسی می گوید با صرف ملیون ها دالر در راستای مبارزه با فساد اداری، تغیرات چندانی در اصلاح سازی ادارت دولتی بوجود نیامده است.

وی افزود اداره مبارزه با فساد اداری از حمایت حکومت و پارلمان برخور دار نبوده ودر برخی موارد  این از افشای افراد آلوده به فساد خود داری میکند.

اما برخی نمایندگان پارلمان با انتقاد از کارکرد اداره مبارزه با فساد اداری می گویند عزیز الله لودین با سوء استفاده ازسمت خود در این اداره دست به بدنام کردن مقامات حکومتی می زند.

نذیرحنفی عضو پارلمان می گوید آقای لودین تابعیت کشور امریکا را داشته و هر زمانیکه بالایش فشار وارد شود از کشور فرار خواهد کرد.

گفته میشود 11 اداره موازی اداره مبارزه با فساد ادای وجود دار اما به گفته کارشناسان با وجود این اداره ها فساد اداری در حال افزایش است.

عزیزالله لودین ریس اداره مبارزه با فساد اداری پیش از این گفته برای ادامه مبارزه با فساد اداری به هیچ گونه فشار تن در نخواهد داد اما گفته میشود آقای لودین تحت فشار های وسیع قرار گرفته و به خارج از کشور رفته است چیزی که اداره مبارزه با فساد  اداری آنرا رد میکند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA