ads

اغاز مرحله مقدماتی بزرگترین عملیات نظامی در هلمند

کلید * بیست و یکم دلو 1388گزارشها حاكيستكه عمليات مقدماتي نيروهاي مشترك افغان و خارجي در منطقه مارجه هلمند عليه طالبان مسلح آغاز شده است.منابع محلي در منطقه ميگويند، صدای فيرهاي پراگنده از منطقه شنيده ميشود.محمد گلاب منگل  والى هلمند گفت: دولت  دو کميسيون را ايجاد کرده که يکى آن  براى فراخوانى مخالفين و پيوستن […]

نویسنده: The Killid Group
21 دلو 1388
اغاز مرحله مقدماتی بزرگترین عملیات نظامی در هلمند

کلید * بیست و یکم دلو 1388

گزارشها حاكيستكه عمليات مقدماتي نيروهاي مشترك افغان و خارجي در منطقه مارجه هلمند عليه طالبان مسلح آغاز شده است.

منابع محلي در منطقه ميگويند، صدای فيرهاي پراگنده از منطقه شنيده ميشود.

محمد گلاب منگل  والى هلمند گفت: دولت  دو کميسيون را ايجاد کرده که يکى آن  براى فراخوانى مخالفين و پيوستن آنان در پروسه مصالحه ملى کار ميکند و کميسيون اضطرارى به منظور کمک رسانى به آسيب ديده گان احتمالى و براى  فراهم نمودن زمينه بازسازى فعاليت خواهند کرد.

به بنیاد اطلاعات منابع رسمى محلى، تا حال حدود ٤٠٠ خانواده از بيم نبردها به طرف مرکز هلمند و ولسوالى ناوه فرار کرده اند.  

 با این وجود قومانداني نيروهاي ناتو ساکنان مناطق مارجه در اين ولايت را از وقوع این عملیات مطلع کرده و درباره درگیریهای آتی هشدار داده است.

مارک سدویل، مسئول امور غیرنظامیان ناتو با بیان این مطلب از اطلاع رسانی به مردم ساکن ولایت هلمند که محل اصلی عملیات مذکور است، توسط  هلي كوپترها و پخش اعلامیه خبر داد.

گفته می شود این عملیات موسوم به “عملیات مشترک” یکی از بزرگترین عملیاتهای نظامی علیه طالبان از زمان حضور نيروهاي خارجي در سال 2001 میلادی باشد.

در همین حال سدویل اعتراف کرد، انتشار خبر انجام عملیات گسترده ناتو موجی از مهاجرت غیرنظامیان از این مناطق را به راه انداخته است.

هر چند قوماندان ناتو اعلام کرده که خواهد کوشید عملیات مذکور را با کمترین تلفات انجام دهد، اما نگرانیهای شدید در بین غیرنظامیان، سبب نقل مکان آنها از محل زندگی شان شده است.

به ادعای  قوماندانان ناتو این مناطق پایگاه اصلی گروه طالبان است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA