ads

قرقیزستان آماده میزبانی نشستی پیرامون افغانستان

کلید * چهاردهم دلو 1388وزارت امورخارجه قرقيزستان با استقبال از نتايج نشست‌هاي استانبول و لندن، آمادگي خود را براي برگزاري نشست و مذاكرات بين‌المللي با موضوع حل و فصل بحران افغانستان اعلام كرده است. این وزارت تاكيد كرده كه قصد دارد با برگزاري اين نشست در تامين ثبات و امنيت افغانستان سهيم شود. دفتر مطبوعاتي […]

نویسنده: The Killid Group
14 دلو 1388
قرقیزستان آماده میزبانی نشستی پیرامون افغانستان

کلید * چهاردهم دلو 1388

وزارت امورخارجه قرقيزستان با استقبال از نتايج نشست‌هاي استانبول و لندن، آمادگي خود را براي برگزاري نشست و مذاكرات بين‌المللي با موضوع حل و فصل بحران افغانستان اعلام كرده است.

این وزارت تاكيد كرده كه قصد دارد با برگزاري اين نشست در تامين ثبات و امنيت افغانستان سهيم شود.

دفتر مطبوعاتي وزارت خارجه قرقيزستان با صدور بيانيه‌اي ضمن تاييد اين خبر اظهار داشت، قرقیزستان براي مسائل امنيت منطقه‌اي اهميت ويژه‌اي قايل است و از تلاش هاي جامعه جهاني براي دستيابي به صلح و ثبات در افغانستان پشتيباني مي‌كند.

قادربيك سارباي‌اف، وزير خارجه و سرپرست هيأت رسمي قرقيزستان كه در نشست‌هاي استانبول و لندن شركت كرده بود، در سخنان خود در اين دو اجلاس موضع قرقيزستان را درباره چگونگي حل مسالمت آميز بحران افغانستان اعلام كرده و توضيحاتي درباره برگزاري مذاكرات مربوط به افغانستان در قرقيزستان به شركت كنندگان در اين دو اجلاس ارائه كرده بود.

وزير خارجه قرقيزستان در حاشيه نشست لندن با سران هئيت‌هاي قزاقستان، تاجيكستان، تركمنستان، تركيه، كوریای جنوبي، فرانسه و اسپانيا ديدار و در كنار موضوعات مربوط به روابط دوجانبه با اين كشورها طرح بيشكك درباره افغانستان را نيز مطرح كرده بود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA