ads

پیوستن شش گروپ مخالفان مسلح به دولت در بلخ

شش گروپ ازمخالفان  مسلح دولت که تعداد شان به 90 تن میرسد در  ولایت بلخ با روند صلح پیوستند. به گزارش رادیو کلید مزار، این افراد به قوماندانی ملا ننگیالی 57 میل اسلحه خفیفه و ثقیله شانرا نیز به دولت سپردند.  

نویسنده: The Killid Group
26 میزان 1390
پیوستن شش گروپ مخالفان مسلح به دولت در بلخ

شش گروپ ازمخالفان  مسلح دولت که تعداد شان به 90 تن میرسد در  ولایت بلخ با روند صلح پیوستند.

به گزارش رادیو کلید مزار، این افراد به قوماندانی ملا ننگیالی 57 میل اسلحه خفیفه و ثقیله شانرا نیز به دولت سپردند.

به گفته مقامات امنیتی، این گروپ از مخالفان مسلح دولت در ولسوالی چهاربولک بر ضد نیروهای امنیتی افغان و ایتلاف فعالیت داشتند و با سعی و تلاش نیروهای امنیتی و میانجیگری بزرگان به روند صلح پیوستند.

جنرال عصمت الله علیزی قوماندان امنیه ولایت بلخ به رسانه ها گفت، با تسلیم شدن این گروپ، امنیت 12 قریه تامین شده و افرادی که باروند صلح یکجا شده اند به پروسه (سی آی پی) یا گارد محلی جذب شده تا امنیت منطقه را با حمایت نیروهای امنیتی تامین نمایند.

به گفته علیزی در ولایت بلخ 30 الی 35 گروپ از مخالفان وجود داشته که 16 گروپ  ازآنان فعالیت داشته که مجهز با سلاح ثقیله و خفیفه می باشند.
قوماندان امنیه بلخ افزود، در حال حاظر عملیات ابتکار 3 درولسوالی های چهاربولک و چمتال ادامه داشته و شماری از مخالفان مسلح دولت با فامیل هایشان به پاکستان فرار کرده اند.

در عین حال اختر محمد ابراهیم خیل رئیس شورای عالی صلح در بلخ شمار پیوسته گان به روند صلح را در این ولایت یکصدو چهل تن خواند.

وی از دولت و کمک کننده گان خارجی خواست در قسمت ایجاد پروژه های اقتصادی، ساخت مکاتب و کلینیک ها اقدام نمایند.

قوماندان ننگیالی که در راس این گروپ از چهارسال بدین سؤ دست به فعالیت های ضد دولتی میزد میگوید که وی می خواهد بعد از این در تامین امنیت منطقه خود و برای مردم خدمت نماید.

 

وی از دولت خواست تا وعده های را که به آنها داده اند عملی نمایند.

به گفته مقامات امنیتی عملیات ابتکار 3 درولسوالی های چهاربولک و چمتال ادامه داشته و هدف از راه اندازی این عملیات زمینه سازی برای تطبیق پروژه های انکشافی می باشد.

این بزرگترین گروپ از مخالفان مسلح دولت در ولایت بلخ است که پس از ایجاد کمسیون شورای عالی صلح به روند صلح یکجا شده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA