ads

نفوذ گروه داعش در ولایت هرات گسترش یافته‌ است

مسوولان محلی هرات از رشد نفوذ گروه داعش پس از پیوستن گروه طالبان به روند صلح خبر می‌دهند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
2 جدی 1398
نفوذ گروه داعش در ولایت هرات گسترش یافته‌ است

مسوولان محلی هرات از رشد نفوذ گروه داعش پس از پیوستن گروه طالبان به روند صلح خبر می‌دهند.
عبدالقیوم رحیمی؛ والی هرات در نشست خبری گفت: بعد از این‌که گروه داعش در کشورهای عراق و سوریه به شکست مواجه شده است، اکنون اعضای این گروه می‌خواهند نفوذ خود را در افغانستان گسترش دهند.
آقای رحیمی اضافه می‌کند که بعد از یکجاشدن طالبان به روند صلح، گروه داعش رشد خواهد یافت.
به گفته‌ی والی هرات طی دو ماه اخیر هفت تن از اعضای این گروه توسط نیروهای امنیت ملی هرات بازداشت و جهت تحقیقات بیشتر به کابل منتقل شده‌اند.
در حالی از رد پای گروه داعش در هرات سخن زده می‌شود که در جریان دو هفته‌ی اخیر واقعات ترور، سرقت‌های مسلحانه، اختطاف، حملات و درگیری‌های مسلحانه بسیاری از شهروندان این ولایت را نگران کرده است.
عبدالقیوم رحیمی؛ والی هرات، نفوذ کشورهای منطقه، دخالت برخی از گروه‌های سیاسی در عرصه‌ی تامین امنیت هرات، عدم پاسخگویی برخی از منسوبین امنیتی به اداره‌ی محلی و تردد وسایط بدون اسناد را از عوامل اصلی ناامنی‌های اخیر عنوان می‌کند.
والی هرات تاکید دارد که براساس فیصله شورای نظامی برای بهبود اوضاع امنیتی این ولایت تردد موتر سیکلت‌های دارای دو سرنشین و وسایط بدون اسناد و نمبرپلیت در سطح شهر طی یک ماه منع می‌شود و بعد از آن از سوی مقام‌های مرکزی برای توزیع اسناد این وسایط تصمیم گرفته خواهد شد.
آقای رحیمی تاکید دارد که در کنار این طرح، قرار است به زودی کامره‌های امنیتی در دروازه‌های شهر نصب و از واردات وسایط بدون اسناد نیز جلوگیری شود.
با این حال برخی از اعضای شورای ولایتی هرات از طرح امنیتی شورای نظامی انتقاد نموده و می‌گویند که عملی‌شدن این طرح سبب اخاذی بیشتر از شهروندان این ولایت می‌شود.
کامران علیزایی؛ رییس شورای ولایتی هرات به کلید می‌گوید: قبل از جمع‌آوری وسایط بدون اسناد باید از واردات آن جلوگیری ‌گردد.
آقای علیزایی جهت تامین امنیت دایمی بر افزایش تشکیلات پولیس، طرح عملی‌شدن مکانیزم امنیتی و ایجاد چک‌پاینت‌های داومدار تاکید دارد.
همچنان شماری از شهروندان ولایت هرات از افزایش ناامنی‌های اخیر اظهار نگرانی می‌کنند.
آنان معتقدند که تحقق طرح شورای نظامی هم نمی‌تواند جهت تامین امنیت هرات تاثیرگذار باشد.
به گفته‌ی این شهروندان هرات پیش از این هم برنامه‌های مقطعی جهت جلوگیری از تردد وسایط بدون اسناد به خصوص موترهای اشترنگ‌راسته روی دست گرفته شد اما سرانجام بی‌نتیجه ماند.
گفتنی‌‎ست که در جریان دوهفته‌ی اخیر در حملات و درگیری‌های مسلحانه در هرات بیش از ۱۰ تن از افراد نظامی و غیرنظامی کشته و ۱۵ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA