ads

صنعت‌کاران از وضعیت جاری در کشور نگران اند

صنعت کاران کشور می‌گویند: حکومت باید همانند دیگر کشور ها سکتور صنعت در کشور را حمایت همه جانبه نماید.
شماری از صنعت کاران وضعیت صنعت‌کاری در کشور را نگران کننده عنوان کرده، می‌افزایند: حکومت باید افزون بر دیگر سکتور ها، برای فراهم‌آوری سهولت‌های لازم فابریکه‌های صنعتی کشور را رشد دهد تا از رکود سرمایه‌گذاری در بخش صنعت‌کاری جلوگیری شود

نویسنده: zekria
6 سنبله 1395
صنعت‌کاران از وضعیت جاری در کشور نگران اند

صنعت کاران کشور می‌گویند: حکومت باید همانند دیگر کشور ها سکتور صنعت در کشور را حمایت همه جانبه نماید.
شماری از صنعت کاران وضعیت صنعت‌کاری در کشور را نگران کننده عنوان کرده، می‌افزایند: حکومت باید افزون بر دیگر سکتور ها، برای فراهم‌آوری سهولت‌های لازم فابریکه‌های صنعتی کشور را رشد دهد تا از رکود سرمایه‌گذاری در بخش صنعت‌کاری جلوگیری شود.
در سایر کشور ها در حال گذار، حکومت‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری ها را متمرکز به تولیدات داخلی می‌سازند تا اقتصاد شان را به سوی خودکفایی سوق دهند.
اما این‌جا، افغانستان که همه آن‌را قلب آسیا می‌نامند، از چندین دهه بدینسو همواره میدان نبرد های سنگین داخلی و خارجی بوده است و اثرات آن بر پیکر زیربنا های اقتصادی این کشور صدمهء بزرگی وارد کرده است.
در حال حاضر، شماری از صنعت‌کاران، می‌گویند: حکومت افغانستان تنها فکرش متمرکز به بخش‌های سیاسی و امنیتی بوده و سکتور صنعت را همواره به فراموشی سپرده‌اند، در حالی‌که باید به سکتور صنعت در کشور که اساس خودکفایی را تشکیل می‌دهد، توجه جدی صورت گیرد.
نصیر احمد انصاف، معاون اتحادیه سرتاسری صنعت کاران که خود نیز فابریکهء صنعت‌کاری دارد، از وضعیت کنونی کار صنعت در کشور نگران است.
انصاف، از حکومت می‌خواهد که در بخش صنعت اگر توجه صورت گیرد، تمامی صنعت‌کاران در خودکفایی و سرمایه‌گذاری بیشتر به منظور بلند بردن تولیدات داخلی بیش از پیش تلاش می‌کنند.
از سوی دیگر، سخی احمد پیمان، رییس انجمن صنایع افغانستان، می‌گوید: “نسبت به گذشته وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری به دلیل کم‌توجهی حکومت و عدم فراهم‌آوری سهولت‌ها، رو به کاهش است.”
او، می‌گوید: “اگر وضعیت به همین گونه ادامه یابد کشور به بحران رکود اقتصادی مواجه می‌شود.”
با این همه، مسوولان در وزارت تجارت و صنایع کشور، اما می‌گویند: آنان برای فراهم‌آوری سهولت‌های لازم در سکتور صنعت و رشد تولیدات داخلی از هیچ‌گونه سعی و تلاش دریغ نکرده‌اند.
مسافر قوقندی، سخنگوی وزارت تجارت و صنایع، هم‌چنان به کلید می‌گوید: “در جریان دو سال گذشته از عمر حکومت وحدت ملی، همواره تلاش صورت گرفته است تا تولیدات داخلی کشور بیش از پیش حمایت شود.”
این گفته ها در حالیست، که پیش از این شماری از صنعت‌کاران در گردهمایی از بلند رفتن 25 درصدی صرفیه برق و جرایم مالیاتی که از سوی نهاد های مربوط وضع شده بود، شکایت کرده، هشدار دادند که اگر به این مشکلات شان توجه جدی نشود، کارخانه‌های تولیدی شان را می‌بندند و دست به راهپیمایی‌های گسترده خواهند زد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA