ads

ده ها مهاجر افغان در آلمان، آماده برگشت به كشور استند

مسوولان سفارت افغانستان در آلمان می گویند: صدها افغان که در این کشور مهاجر شده‌اند، بدلیل موجودیت شرایط دشوار زندگی برای برگشت به کشور ثبت نام کرده اند. حمید صدیق، سفیر افغانستان در این کشور می‌گوید: حدود 1500 مهاجر افغان به سفارت افغانستان در برلین و قونسلگری‎های افغانستان در مونشن و بن مراجعه نموده و خواهان برگشت به کشور شده‌اند.

نویسنده: The Killid Group
10 حمل 1395
ده ها مهاجر افغان در آلمان، آماده برگشت به كشور استند

مسوولان سفارت افغانستان در آلمان می گویند: صدها افغان که در این کشور مهاجر شده‌اند، بدلیل موجودیت شرایط دشوار زندگی برای برگشت به کشور ثبت نام کرده اند.
حمید صدیق، سفیر افغانستان در این کشور می‌گوید: حدود 1500 مهاجر افغان به سفارت افغانستان در برلین و قونسلگری‎های افغانستان در مونشن و بن مراجعه نموده و خواهان برگشت به کشور شده‌اند.
وی می افزاید: این افراد براساس خواست خود شان قرار است به افغانستان اعزام شوند؛ اما حکومت وحدت ملی افغانستان در مورد اخراج اجباری مهاجران افغان از آلمان هیچ گونه سند و یا توافقنامه ی را امضا نکرده است.
این در حالیست که وزارت مهاجرین وعودت کنندگان می گوید: تاکنون حدود 900 افغان از کشورهای مختلف به افغانستان برگشته اند که125  تن آن ها از آلمان عازم کشور شده اند.
با این حال، نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت در کابل می‌گوید: این سازمان از هر پروسه ی كه براساس آن افغان‌ها به گونه اختیاری از کشورهای اروپایی و ممالک دیگر به کشور خود بر می‌گردند، حمایت مالی و تخنیکی می کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA