ads

خروج “پى ار تى” از ولايت سمنگان

نيروهاى آيساف از خروج “پی آر تی” از ولایت سمنگان در شمال کشور خبر داده اند. به گزارش رادیو کلید کابل، در بیانیهء این نیروها اعلام شده که پروسۀ انتقال جزوتام های مربوط به “پی آر تی” سمنگان، از شهر ایبک

نویسنده: The Killid Group
18 حمل 1390
خروج “پى ار تى” از ولايت سمنگان

نيروهاى آيساف از خروج “پی آر تی” از ولایت سمنگان در شمال کشور خبر داده اند.

به گزارش رادیو کلید کابل، در بیانیهء این نیروها اعلام شده که پروسۀ انتقال جزوتام های مربوط به “پی آر تی” سمنگان، از شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان آغاز می شود.

این نیروها بعد از آن از سمنگان خارج می شوند که حدود 200  تن از علما با جمعی از مردم سمنگان به تاریخ 15 حمل، طی تظاهراتی در واکنش به سوختاندن نسخهء از قرآن مجید توسط یک کشیش امریکایی، خواستار خروج تیم بازسازی ولایتی از این ولایت شدند.

تیم بازساری ولایتی سمنگان، متشکل از سی عسکر سویدنی و فنلندی می باشد.

در خبرنامۀ نیروهای آیساف، دلیل آغاز پروسۀ انتقال جزوتام های “پی آر تی” از شهر ایبک، جلوگیری از کشته شدن مردم توسط تحرکاتی که هدف آن خراب کردن روابط بین آیساف و مردم ملکی خوانده شده، اعلام گردیده است.

در خبرنامه همچنین گفته شده که در مورد خروج تیم پی آرتی سمنگان، با والی این ولایت نیز توافق صورت گرفته است.

محمد صدیق عزیزی سخنگوی والی سمنگان نیز می گوید، والی آن ولایت روز سه شنبه، طی جلسهء در ریاست امنیت ملی، تقاضای علمای ولایت سمنگان را مطرح کرده است.

سخنگوی والی گفته است که قوماندان پی آر تی در این جلسه، به والی سمنگان وعده داده که در این مورد اقدام خواهد کرد.

در خبرنامۀ آیساف در مورد تاریخ آغاز انتقال عساکر تیم بازسازی ولایتی از سمنگان چیزی گفته نشده وسخنگوی والی نیز در مورد اظهار نظر نکرده است.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA